Te intrebi de ce nu slabesti si cum de retii prea multa apa in organism? De vina pot fi preparatele care contin prea multa sare. Pentru a avea un regim de viata sanatos, poti sa folosesti la gatit inlocuitori pentru sare.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, avem nevoie zilnic de cinci-sase grame de sare, echivalentul unei lingurite. Dar sa fim seriosi, chiar tinem cont de aceasta regula? Daca stau bine sa ma gandesc, cred ca sase grame de sare folosesc eu la o singura masa,  prin urmare cred ca ajung chiar si la dublul dozei recomandate zilnic pentru un adult sanatos. Pastrand aceeasi nota de sinceritate, sunt sigura ca retentia de apa de care ma plang sau problemele cu rinichii sunt cauzate, printre altele, de excesul de sare din alimentatie.

Te inteleg daca ideea de a renunta la sare ti se pare aproape imposibila. Pana la urma, daca nu trebuie sa tii un regim drastic recomandat de medic, acest lucru nici nu este indicat. Sarea contine sodiu si clor, dar si iod, asa ca are si efecte benefice pentru organism. Ideea e sa reduci pe cat posibil cantitatea de sare din alimentatie si sa mananci in continuare preparate gustoase. Ti se pare imposibil? Ei bine, nu e! Foloseste in bucatarie inlocuitori pentru sare si renunta la alimentele procesate, cum ar fi mezelurile si produsele tip fast-food.

Ierburile aromate confera savoare preparatelor culinare

Potrivit healthydiningfinder.com, cei mai buni inlocuitori pentru sare sunt ierburile aromatice. Confera o aroma aparte preparatelor culinare si astfel nu vei mai fi tentata sa presari multa sare in farfurie. Foloseste in mancaruri diferite ierburi aromatice, in functie de ce gust iti doresti sa obtii. Busuiocul, cimbrisorul, rozmarinul, patrunjelul si mararul se adauga de obicei la sfarsit, cand mancarea este gata, pentru a-si pastra proprietatile nutritive si savoarea.

Foloseste coaja rasa de citrice

Te-ai hotarat sa mananci salate, ca sa slabesti, dar nu esti deloc multumita de rezultate? Incearca sa inlocuiesti sarea cu otet de mere sau suc de lamaie. De asemenea, poti sa folosesti coaja rasa de portocala, de lamaie, de lime sau de grepfrut pentru a da un gust aparte sosurilor si salatelor.

Usturoiul si ceapa sunt inlocuitori pentru sare

Telina, usturoiul, ceapa si ghimbirul nu trebuie sa iti lipseasca din bucatarie, pentru ca sunt inlocuitori pentru sare si te ajuta sa mananci mai sanatos. Pentru a potenta gustul preparatelor si ca sa mananci mai putina sare, combina sarea cu pudra de usturoi sau de ceapa, dar si cimbru sau piper macinate. Iti place mancarea asiatica? Prepara in casa sos de soia cu putina sare sau chiar deloc si adauga-l peste specialitatile chinezesti.

Condimente care nu trebuie sa-ti lipseasca din bucatarie

La finalul oricarei retete, gasesti de obicei mentiunea de a presara in mancare sare si piper dupa gust. Nu degeaba primesti acest sfat, caci piperul adaugat in preparate reduce nevoia de a adauga multa sare. Prin urmare, il poti folosi cu incredere ca sa dai gust preparatelor culinare, in masura in care poti sa suporti gustul lui intepator. Inlocuitori pentru sare sunt si boabele de mustar, nucsoara, pudra de ardei iute, chimenul, scortisoara sau cuisoarele.

Foto: Guliver

Iti este de folos si articolul: Necesarul de sare in organism. Tu stii de cata ai nevoie?.

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!