ce sa faci ca sa dormi mai bine

Ti-ai oprit gadgeturile electronice, ai incercat totul inainte de culcare, ai baut ceai care te ajuta sa dormi, dar de fapt te-a ajutat sa faci cel putin trei calatorii la baie pe tot parcursul noptii.

Conform unui studiu publicat in Time Magazine, o treime dintre adulti nu obtin minimul necesar de somn de sapte ore de somn pe noapte. Ghidurile actuale recomanda sa dormi intre 7 si 9 ore pe noapte pentru a-ti creste nivelul de energie, dar si pentru a reduce riscul de obezitate, hipertensiunea arteriala, diabet zaharat de tip 2, boli de inima si depresie.

Intre timp, si mai multi adulti isi petrec orele de somn sforaind, ceea ce iar diminueaza din calitatea dormitului, spune Dr. Phyllis C. Zee, un neurolog si director al Centrului de Tulburari de Somn de la Universitatea de Medicina Northwestern Feinberg. Chiar daca nu te trezesti in timpul noptii tot merita sa-ti imbunatesti alimentatia, mediul din dormitor si obiceiurile de viata pentru a te odihni mai bine.

In revista Time am gasit patru metode care-ti arata cum poti sa dormi mai bine:

Vrei sa dormi mai bine? Aerul conditionat te ajuta!

Potrivit National Sleep Foundation 18 grade este temperatura optima pentru dormit. Asta deoarece, pe tot parcursul zilei, ceasul circadian modifica temperatura corpului tau impreuna cu nivelul de energie. Iar cand ceasul spune ca e timpul sa te culci, temperatura corpului tau scade rapid. De fapt, de la inceputul serii si pana la miezul noptii, temperatura corpului tau scade putin, permitandu-ti sa intri intr-o stare profunda de somn. Pastrarea aerului rece in dormitor (nu trebuie sa fie neaparat la 18 grade daca nu te simti confortabil) iti ajuta creierul sa treaca pe modulul de somn.

Fa sport cat mai de dimineata

Mai multe studii sugereaza ca exercitiile fizice regulate imbunatatesc calitatea somnului si durata acestuia. Se pare ca dupa patru luni de exercitii fizice regulate te vei simti mai bine decat daca vei urma un tratament cu medicamente pentru somn. In afara de reducerea stresului si a anxietatii, exercitiile fizice regulate cresc perioada de timp petrecuta in faza de somn adanc. Insa sportul poate afecta calitatea somnului, daca mergi la sala prea tarziu si de aceea cea mai buna perioada pentru antrenament este dis de dimineata.

Sari peste paharul cu alcool ca sa dormi mai bine

Un pahar de vin te poate ajuta aparent sa adormi. Dar, spre deosebire de medicamentele de somn, alcoolul nu te ajuta sa ramai adormita. Intr-un studiu din 2015, cercetatorii de la Universitatea din Melbourne au constatat ca alcoolul creste niste unde din creier care se activeaza doar atunci cand esti treaza, iar ele perturbeaza grav somnul. De fapt, au spus ca intreruperile de somn cauzate de alcool sunt similare cu cele experimentate atunci cand oamenii primesc socuri electrice de intensitati reduse pe parcursul noptii. Daca-ti place sa iesi si sa te relaxezi un pic dupa job, atunci asigura-te ca bei cu 3-4 ore inainte de a merge la culcare. Astfel corpul tau va avea timp sa consume alcoolul din sistem, iar acesta nu va mai interfera cu tiparele creierului din timpul somnului.

Citeste si: “Exercitiul care-ti aduce cel mai odihnitor somn”!

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto