In acea perioada delicata din luna, mai toate fugim de sport – nu concepem sa alergam ori sa stam in pozitii complicate de yoga cand pe noi ne dor ovarele de nu mai stim ce sa facem. Insa, desi pare incredibil, sportul este chiar recomandat!

Stim ca sportul este ultimul lucru la care te gandesti cand esti la menstruatie (stai linistita, nu esti singura!), insa, poate ar trebui sa-ti reconsideri atitudinea… mai ales daca vrei sa scapi de crampele ingrozitoare. Oricat de ciudat ti s-ar parea, studiile arata ca sportul moderat poate reduce durerea si congestia din zona pelviana si, in acelasi timp, creste si endorfinele (hormonii fericirii), ajutandu-te, de fapt, sa-ti ameliorezi starea proasta fizica si psihica. Si nu doar atat, vei avea si mai multa energie si, pe viitor, vei putea chiar sa previi durerile menstruale si iritabilitatea aferenta acestei perioade!

Compromisuri in perioada delicata a lunii?

Ca sa te simti confortabil cu ideea de a face sport in acea perioada delicata din luna, ia-o usor. Nu trebuie sa alergi pe distantele pe care alergi cand te pregatesti pentru semi-maraton si nici nu e musai sa mergi la cursul de cycling! Iata cateva tipuri de sporturi pe care poti sa le faci cat esti la menstruatie.

Alergare        

Chiar daca esti la menstruatie, poti sa alergi! “Alergatul, mersul pe bicicleta eliptica, plimbarile si alte tipuri de exercitii cardio te vor ajuta sa-ti cresti nivelul de endorfine din corp si sa treci peste starea proasta pe care o resimti”, spune instructoarea de sport Amanda Young, citata de health.com. Exercitiile cardiovasculare sunt bune fiindca cresc circulatia sangelui in corp, iar acest lucru ajuta la diminuarea disconfortului si durerii”, spune ginecolul Mary Rosser, citat tot de health.com. Dar, retine: nu te solicita prea mult si fa exercitii moderate.

Pilates light si yoga

Exercitiile din pilates sunt bune fiindca ajuta sangele si limfa sa circule mai bine prin corp, iar asta duce la reducerea crampelor, a balonarii, dar si a iritabilitatii. Yoga are aceleasi beneficii! Multe exercitii din yoga “intind” muschii din zona mijlocului si a pelvisului, care, la menstruatie, se “strang” din cauza durerii. Respiratia din yoga este, de asemenea, benefica fiindca relaxeaza corpul. Numai ca, e bine sa te orientezi catre exercitii usoare de yoga, care nu te solicita foarte mult.

Daca faci parte din acea categorie de femei care se confrunta cu dureri mari in timpul menstruatiei, incearca sa te limitezi doar la pilates si la yoga. Sau daca nu faci niciunul dintre aceste sporturi, macar fa cateva exercitii de stretching in picioare si la sol ca sa-ti mai ameliorezi durerile menstruale.

Inot

Nu te mira, inotul este chiar recomandat: potoleste crampele menstruale si relaxeaza corpul prin faptul ca imbunatateste circulatia sangelui in corp. Mai mult, inotul este bland cu incheieturile, care pot fi dureroase in aceasta perioada, si reduce presiunea din zona mijlocului. Daca preferi sa inoti, e indicat sa folosesti un tampon intern.

Plimbari

Daca iti e greu sa faci vreun sport pe perioada menstruatiei, macar incearca sa mergi pe jos cat de mult poti. Plimbarile te vor ajuta sa reduci durerea si crampele, previn constipatia si iti dau energia care iti lipseste in aceasta perioada.

Dans

Daca urmezi un curs de dans, nu lua pauza doar pentru ca esti la menstruatie! Dansul poate fi chiar benefic! Specialistii in sport spun ca un curs de Zumba ori chiar si cateva minute de dans la tine acasa, te pot ajuta sa-ti revii din starea proasta pe care o ai cand esti la menstruatie. Miscarile din dans cresc flexibilitatea din articulatii si te ajuta sa nu te mai simti atat de “inchistata”, asa cum esti la menstruatie. Mai mult decat atat, dansul te face sa te simti bine, elibereaza endorfine si, sa nu uitam, ca arde si calorii!

Iata si cateva sfaturi ca sa treci cu usurinta peste sindromul premenstrual!

Foto: Guliver