E foarte simplu sa cedezi in fata unui suc energizant, colorat si cu 0 calorii, cand ti-e sete sau cand esti obosita. Dupa ce vei afla care sunt cele mai daunatoare bauturi, sigur te vei gandi te doua ori inainte sa le consumi.

Sucurile colorate si dietetice, cocktailurile sofisticate, cafelele cu lapte, sucurile energizante sunt doar cateva dintre cele mai daunatoare bauturi pentru sanatate. Unele contin mult zahar, altele sunt doar siropuri colorate, cu gust delicios de arome identic naturale, dar fabricate chimic in laborator.

In fruntea topului, cele mai daunatoare bauturi sunt sucurile carbogazoase
Fructate sau cu diferite arome, acestea sunt, de fapt, preparate din zahar diluat in apa, ulterior frumos colorata. Daca vrei cu adevarat sa bei ceva racoritor si sanatos, incearca sucurile naturale, cum sunt sucul de portocale, sucul de afine si cel pe baza de aloe, fara alte adaosuri.

Cafele solubile cu lapte
Amestecuri din doua parti de lapte si una de zahar, cafelele tip „caffe latte 3 in 1“ pot ajunge sa contina pana la 800 de calorii la o cana si furnizeaza corpului chiar si o treime din doza maxima recomandata pe zi de grasimi saturate. Adica cele care provoaca infundarea arterelor si duc la aparitia bolilor de inima.
Gustul dulce are si el o explicatie: nu mai putin de 170 de grame de zahar se ascund intr-o astfel de cafea, deci senzatia de energie vine mai mult de la zahar decat de la cafeina. Daca-i mai adaugi si frisca, poti sa-ti iei adio de la talia de viespe.

Ape cu arome
Apele aromate si infuziile pot furniza corpului o cantitate mica de vitamine si, surpriza, un ados mare de zahar. Data viitoare cand vrei sa bei o sticla cu un astfel de preparat, verifica eticheta. Daca apar si alte ingrediente in afara de apa si arome naturale lasa sticla pe raft, acolo unde ii este locul.

Sucuri dietetice
Stiai ca sucurile dietetice de tip cola, care nu au calorii, sunt lipsite complet de nutrienti? De aceea, daca bei toata ziua suc si eviti apa si ceaiul, ai toate sansele sa consumi cele mai nocive lichide pentru sanatatea ta. Chiar daca bei doi litri pe zi, cum spun nuritionistii. O doza de suc din cand in cand nu este un lucru tragic pentru organism, dar poate ajunge asa, in timp, daca devin o obisnuinta.

Cocktailuri inghetate
Cand vine vorba despre capcane calorice, amestecurile inghetate sunt principalele suspecte. De exemplu, 400 de ml de bautura pina colada – care contine rom, cocos si ananas – are nu mai putin de 880 de calorii – aproximativ de opt ori mai multe calorii decat romul in sine.

Smoothie-uri de fructe dulci
Desigur, fructele sunt bune pentru sanatate, dar contin multe calorii daca sunt consumate ca smoothie-uri, creme de fructe. In medie, acestea aduc corpului 700 de calorii, dintre care aproximativ doua grame de proteine si restul de zahar. E echivalent cu a manca un ananas, un mango si cate o ceasca de afine si de capsuni la o masa. De ce e rau? Pentru ca excesul de calorii care nu sunt metabolizate in timpul digestiei se depoziteaza in celulele de grasime.

Bauturi energizante
Iti poti sabota planul de slabire, daca dupa un antrenament constiincios la sala bei un suc energizant! Cele mai multe astfel de bauturi contin un amestec de indulcitori naturali si artificiali, plus o lista cu aditivi cu nume greu de pronuntat. Totusi, daca vrei sa refaci un nivel scazut de electroliti, alege o bautura energizanta fara calorii.

Limonade
Cele mai multe retete de limonada oferite de producatori contin aproape acelasi mix de indulcitori folositi la bauturile carbogazoase, plus conservanti si coloranti artificiali. Cu 100 de calorii la o ceasca, echivalentul a sase lingurite de zahar si zero nutrienti, ai ocazia sa bei in loc de limonada un fel de bautura din bomboane topite, nicidecum o racoritoare, exemplifica shape.com.