cum controlezi transpiratia

A venit vara si e din ce in ce mai cald. Cu totii transpiram, dar atunci cand iti pui o camasa alba si te uzi imediat la subrat e neplacut. Mai mult, transpiratia excesiva iti poate afecta relatiile cu cei din jur. Atentie: poti limita neplacerile cu ajutorul alimentatiei!

Unii oameni transpira mai mult decat altii. Vara, cand caldura accentueaza transpiratia, acest lucru poate deveni stanjenitor. Desi nu reprezinta un pericol medical, transpiratia excesiva poate produce suferinta emotionala si psihica, ceea ce iti poate afecta relatiile personale si profesionale, noteaza nhs.uk.

Palmele, talpile si subratul sunt zonele care transpira cel mai puternic. Alte zone care transpira, desi nu la fel de des, sunt fata, capul, pieptul si spatele.

Ce sa mananci ca sa reduci transpiratia

Exista cateva metode prin care poti reduce transpiratia, iar alimentatia se afla pe primul plan. Iata cateva alimente pe care trebuie sa le incluzi in meniu, daca vrei sa reduci transpiratia, potrivit sweatblock.com:

Apa. Nu e chiar un aliment, dar este cea mai simpla si eficienta cale prin care poti reduce transpiratia. Hidrateaza-te! Daca organismul tau primeste suficienta apa nu va mai avea la fel de mult de lucru ca sa regleze temperatura corpului si, prin urmare, vei transpira mai putin.

Lapte degresat sau cu un continut scazut de grasimi. Oricat de mult ti-ar placea sa mananci cerealele de dimineata cu o cantitate generoasa de lapte integral, mai gandeste-te o data. S-ar putea sa iti accentuezi problemele legate de transpiratie. Obisnuieste-te sa consumi lapte degresat. Nu numai ca e posibil sa mai slabesti, dar o sa transpiri mai putin. Si cui nu i-ar placea sa nu mai ude in fiecare zi tricourile la subrat?

Alimente bogate in calciu. Calciul, ca orice nutrient, mentine organismul sanatos si, in plus, reduce transpiratia. Calciul regleaza temperatura corpului. Asa ca, cu cat vei manca mai multe alimente care contin calciu – ca, de exemplu, iaurt, branza, somon, spanac, varza, broccoli -, cu atat vei transpira mai putin.

Fructe si legume. Stii deja, fructele si legumele sunt cele mai bune alimente. Si pentru dieta, dar si pentru a controla transpiratia. Fructele contin aproximativ 80% apa, ceea ce ajuta la hidratarea organismului si, in plus, sunt usor de digerat. Strugurii si rosiile, dar si sucurile facute din aceste doua alimente, sunt remedii naturale care combat transpiratia. Si legumele sunt un real ajutor.

Uleiul de masline. Spre deosebire de celelalte uleiuri, uleiul de masline ajuta sistemul digestiv in sensul ca este procesat foarte usor de organism. Cand corpul tau are mult de munca pentru a digera alimentele pe care i le dai, vei transpira mai mult. Uleiul de masline are si alte beneficii: regleaza tensiunea arteriala si nivelul colesterolului.

Ce sa eviti ca sa transpiri mai putin

Evita carbohidratii complecsi si consuma, in schimb, cereale si fibre alimentare. Carbohidratii complecsi sunt mai greu de digerat.

Redu consumul de sare. La nivel mondial, aportul zilnic de sodiu in organism este intre 3 si 6 grame, ceea ce inseamnă 7,5 pana la 15 grame de sare. Valorile sunt mult peste recomandarea facuta de Organizatia Mondiala a Sanatatii, care este intre 1,5 si 2,4 grame de sodiu pe zi.

Evita ardeiul iute sau condimentele picante, consumul de bauturi pe baza de cafea, supele fierbinti si alcoolul.

Iata si alte metode, in afara de alimentatie, care te ajuta sa tii transpiratia in frau!

Foto: Guliver