cum sa faci sport des

Te-ai apucat vreodata de sport doar pentru a slabi putin sau pentru a-ti tonifia musculatura, iar dupa doua-trei sedinte, ai inceput sa-ti gasesti scuze ca sa chiulesti?

Intr-o zi n-aveai chef, in alta nu aveai suficienta energie, iar in a treia nu aveai timp? Dar, in acelasi timp, ti-ar placea sa-ti imbunatatesti sanatatea, conditia fizica si felul in care arati? Ca-n cazul telurilor stabilite si pe alte planuri vei reusi doar daca esti perseverenta. Pe huffingtonpost.com am descoperit ce ar trebui sa faci, atunci cand lucrurile nu merg tocmai bine.

Gaseste-ti o motivatie puternica pentru care faci sport

Pur si simplu explica-ti foarte clar de ce vrei sa faci asta. Ce rezultate iti imaginezi ca vei obtine? Vrei sa-ti imbunatatesti aspectul, sa te simti mai sanatoasa, mai bine facand un sport, sau ai un cu totul alt motiv? Pe o scara de la 1 la 10 (10 fiind calificativul cel mai puternic) spune cat de mult iti doresti respectivul lucru. Daca nota pe care tu o dai motivului tau nu este maxima sau aproape maxima, atunci sapa mai adanc pentru a ajunge la adevaratul motiv care te-a convins ca trebui sa faci sport. Acest lucru va fi baza care te va impinge in zilele cand iti cauti scuze ca sa chiulesti.

Raspunsul este mereu “Da”

Vom face lucrurile mai usoare pentru tine, daca nu esti convinsa ca trebuie sa mergi intr-o zi sa faci sport, atunci afla ca raspunsul la aceasta indoiala ar trebui sa fie mereu “Da”. Esti obosita? Daca faci sport vei primi un impuls de energie? Nu ai timp? Exista si programe de antrenament de doar 10 minute care sunt eficiente. Nu esti intr-o stare stralucita de spirit? Sportul ajuta la eliberarea endorfinelor. Ca regula generala, sportul ar trebui sa te faca sa te simti mai bine, nu mai rau. Prin urmare, răspunsul este “nu” doar daca te confrunti cu boli, durere, restrictii medicale, recomandari de la medici, sau afectiuni care pot fi inrautatite prin exercitii.

Fa exercitii cat mai variate

Pentru a evita plicitiseala incearca sa combini mereu mai multe tipuri de exercitii. Cand mergi la sala poti incerca atunci exercitiile de forta, cardio, dar si orele de aerobic. S-ar putea sa gasesti astfel mai multe exercitii care-ti fac placere, dar si antrenori care sa-ti devina in timp modele. Incearca noi programe de antrenament cel putin o data pe luna pentru a nu intra intr-o rutina care sa-ti omoare cheful de sport.

Convinge-ti iubitul sa vina cu tine sau alatura-te unui grup

Exista multe beneficii atunci cand faci sport cu apropiatii sau cu grupuri de oameni. Nu vei mai chiuli de la orele de antrenament pentru ca stii ca nu mergi singura, vei fii mai responsabila, mai competitiva, iar stimularea sociala va face timpul sa zboare mai repede. Aderarea la un grup care face exercitii are aceleasi beneficii plus ca sunt sanse mari sa-ti faci si noi prietene. Cateva exemple de grupuri de antrenamente care au tendința de a oferi un sentiment de comuniune sunt tabere de CrossFit, Roadrunners sau Meetups.

Citeste si: “Cum iti gasesti singura motivatia ca sa faci sport”!

Foto: iStockphoto