Noptile albe, cand dormi in mai multe episoade sau deloc, pot aparea cand nici nu te astepti. Daca nu dormi bine, a doua zi parca te misti in reluare, nu? Ca sa ai un somn bun noaptea, iata ce ar trebui sa faci, zic cei de la shareably.net.

Sfaturile urmatoare nu au legatura cu partea emotionala, care iti poate da mari batai de cap pe timpul noptii. Grijile, frustrarile, datoriile si cine stie ce alte motive care se refera la cei apropiati iti pot fura ore bune din noapte. Cand te asezi in pat, incearca sa pui in modulul pauza tot ce te apasa si citeste o carte buna. Si, ca sa ai un somn bun noaptea, alege un volum cu actiune moderata si subiect care iti da o dispozitie buna.

Trezeste-te la timp

Daca ti-ai setat alarma ceasului la o anumita ora, nu trisa cu tasta snooze. “Mai dorm inca 15 minute” nu te ajuta, dimpotriva. Dupa un sfert de ora o sa vrei sa mai dormi inca cinci minute si tot asa. Iar daca ajungi sa amani de cateva ori alarma, ai toate sansele sa te trezesti si mai obosita fata de cum te-ai culcat. Butonul snooze poate produce stres si nu ai nevoie de o doza suplimentara de griji. Ai pus ceasul sa sune la 7? Ridica-te din pat la ora stabilita si o sa ai o zi perfecta!

Nu-ti reaminti ca ai avut o noapte alba

Gandeste pozitiv! Nu ai dormit bine noaptea trecuta? Evita sa te gandesti toata ziua ca nu te-ai odihnit suficient. Si nu da vina pe lipsa de somn daca nu iti ies lucrurile cum trebuie sau nu te poti concentra. Truc: poarta o bluza preferata care iti aduce noroc sau pantofii pe care i-ai purtat cand ai terminat un proiect de succes.

Nu iesi din casa fara sa bei apa

Hidrateaza-te. Inainte sa iesi din casa, rezerva-ti un moment sa bei apa si asigura-te ca pe timpul zilei o sa continui sa consumi apa. Este o metoda buna si sanatoasa de alungare a somnului.

Mananca dimineata

Obisnuieste-te sa iei un mic dejun consistent. Nu degeaba spun nutritionistii si medicii ca masa de dimineata este cea mai importanta. Acestia cred ca micul dejun trimite creierului mesajul ca e timpul sa te trezesti. Totusi, nu manca orice, mai ales dupa o noapte agitata. Poti incepe ziua cu o omleta cu ceva legume in ea sau cu oua fierte, paine neagra si carne slaba, gatita dietetic. Un shake din fructe si seminte completeaza perfect micul dejun, cu conditia sa-l consumi dupa cel putin o jumatate de ora de la masa.

Bea ceai sau cafea

Dupa o noapte in care nu ai reusit sa dormi destul, nu uita sa iti completezi necesarul de energie cu o cafea sau un ceai verde. Insa evita sa pui zahar sau crema de lapte, pentru ca acestea reduc efectul revigorant al cafelei sau al ceaiului.

Studiile au aratat ca teina si cafeina maresc puterea de concentrare si te ajuta sa gasesti mai rapid solutii la probleme.

Ca sa ai un somn bun noaptea, nu sta numai la birou toata ziua

Fa miscare, plimba-te dupa serviciu sau inainte sa ajungi la birou. Ia-ti portia de soare in fiecare zi! Lumina de interior te face sa pierzi notiunea timpului si iti fura energia.

Afla care sunt cele 4 tulburari de somn frecvente si care sunt solutiile eficiente pentru ele

Foto: Guliver