Contrar tuturor aparentelor, sa mananci cat mai multe preparate inseamna sa ai un stil de viata sanatos. Pur si simplu, nu este cazul sa te abtii de la unele pofte sau sa te gandesti mereu ca nu este bine sa mananci anumite dulciuri sau preparate care te pot ingrasa. Nu ezita sa-ti faci mici bucurii si sa savurezi cateva deserturi absolut delicioase. Potrivit self.com, daca sunt zile in care consideri ca ai mancat prea mult, poti sa iti reintri in forma daca incerci sa pui in aplicare cateva sfaturi utile. 

Nu trebuie sa te simti vinovata daca au existat zile in care ti-ai satisfacut mai mult pofte sau ai renuntat la salata pentru a te bucura de un preparat mai delicios. Aceste sfaturi utile, oferite de 16 medici nutritionisti, te ajuta sa iti revii dupa o masa copioasa.

Cum compensezi daca ai mancat prea mult. Sfaturi utile!

1. Roaga o prietena sa te insoteasca la sala

Chiar daca au existat zile in care ai mancat mai mult sau ti-ai satisfacut anumite pofte, nu este cazul sa iti faci griji. Sportul te poate ajuta sa scapi de kilogramele nedorite si sa te simti mai bine. Dar ce faci atunci cand iti lipseste motivatia? Roaga o prietena sa te insoteasca la sala, iti va fi mult mai usor sa faci mai multa miscare si astfel vei fi mai atenta si la alimentatie.

2. Adopta un stil de viata sanatos

Chiar daca ti s-a intamplat sa consumi mai multe preparate atunci cand ai iesit cu prietenele in oras sau ai gustat din toate dulciurile pe care le-ai avut la indemana, este bine sa adopti cat mai repede un stil de viata sanatos. De exemplu, daca vineri seara ai mancat prea mult, incearca sa iti faci un plan alimentar santos pentru saptamana care urmeaza.

3. Nu te simti vinovata

Este OK sa ai perioade in care sa iti doresti sa mananci mai mult, sa iti satisfaci anumite pofte sau sa incerci preparate care in mod normal nu sunt recomandate persoanelor care tin dieta. Important este sa nu te simti vinovata. Indiferent ce si cat mananci, asigura-te ca te bucuri de fiecare preparat si renunta la grijile care nu isi au rostul. Ia mustrarile de constiinta ca pe ceva constructiv, nu ca pe o sursa de stres!

4. Bea cat mai multa apa

Este foarte important sa te hidratezi, asa ca asigura-te ca bei zilnic suficienta apa. Pe langa un program de exercitii, este important sa consumi minimum doi litri de apa pe zi. Poti sa consumi apa cu lamaie sau cu cateva felii de castravete.

5. Nu te judeca

Foarte multe femei au tendinta sa fie prea aspre cu ele insele, sa se judece prea mult sau sa se condamne de fiecare data cand au mancat o patratica de ciocolata sau un desert. Este important sa acorzi atentie corpului tau si sa iti satisfaci toate poftele.

6. Consuma cat mai multe salate

Un sfat foarte bun este sa incepi sa consumi cat mai multe salate. Poti sa prepari o salata cu avocado, peste, fructe sau cu diverse legume. Este recomandat sa adaugi putina zeama de lamaie si un praf de sare pentru mai mult gust.

7. Adu-ti aminte cat de sanatoase sunt legumele

Nu iti mai face griji daca ai mancat prea mult si adu-ti aminte cat de sanatoase sunt legumele, nucile sau semintele. Poti sa consumi foarte multe legume proaspete, quinoa, cereale integrale sau iaurt cu un continut scazut de grasimi.

8. Asculta-ti corpul

Este foarte important sa-i oferi corpului tau ceea ce are nevoie. Asadar, incearca sa nu te abtii de la anumite pofte si consuma orice iti doresti. Daca te simti bine atunci cand alegi sa consumi un anumit preparat, atunci nu trebuie sa te simti vinovata.

9. Incearca sa iti dai seama care sunt adevaratele probleme

Poate ca nu stii, dar stresul iti influenteaza silueta. Nu este suficient doar sa ai un stil de viata sanatos ca sa arati si sa te simti bine. Este important sa elimini orice factor de stres din viata ta si sa nu mai dai vina pe alimentatie pentru kilogramele pe care le acumulezi.

10. Renunta la negativism

Pe lista cu sfaturi utile se afla si renuntarea la negativism. Incearca sa nu te mai invinovatesti de fiecare data cand ai mancat prea mult si evita sa te critici la fiecare pas. Nu te mai stresa in privinta felului in care arati si renunta la negativism.

11. Micul dejun este foarte important

Este foarte important sa iti incepi ziua cu un mic dejun copios. Bea un pahar de apa cu lamaie, cateva felii de ghimbir si cateva felii de castravete ca sa iti ajuti organismul sa lupte impotriva inflamatiilor, apoi asigura-ti necesarul de proteine pentru ziua care urmeaza. Poti sa consumi oua ochiuri, iaur grecesc si seminte de chia.

12. Consuma suficiente fibre

Este foarte important sa consumi cat mai multe fibre, acestea previn cancerul si ajuta la scaderea colesterolului. Consuma orice tip de fasole si foarte multe legume.

13. Nu uita sa mananci

Este foarte important sa nu sari peste mese. Chiar daca ai mancat prea mult, nu este cazul sa te privezi ulterior de mancare. Asigura-te ca-i oferi organismului tau necesarul de proteine si vitamine si nu uita sa consumi alimente bogate in fibre.

14. Este important sa intelegi ce inseamna un stil de viata sanatos

Pe lista cu sfaturi utile care te ajuta sa iti revii daca ai mancat prea mult se afla si importanta unui stil de viata sanatos. Trebuie sa intelegi ca nu doar alimentatia este importanta, ci si stilul de viata. Astfel, este recomandat sa faci cat mai multa miscare si sa tii cont de sfaturile medicilor nutritionisti.

15. Incearca sa uiti ca ai mancat prea mult

Se intampla oricui sa manance mai mult in anumite zile, dar nu trebuie sa te simti vinovata si nici sa te acuzi de fiecare data cand ai ocazia. Incearca sa uiti ca ai mancat prea mult si introdu in alimentatia ta mai multe legume si fructe in urmatoarea zi.

16. Evita sa adopti un stil de viata nesanatos

Chiar daca s-a intamplat sa mananci prea mult sau sa consumi alimente care ingrasa, este bine sa nu devina un obicei. Evita sa adopti un stil de viata nesanatos si incearca sa iti impui cateva reguli pe care sa le respecti.

Daca ti-a placut articolul cu sfaturi utile oferite de 16 medici nutritionisti, iti recomand sa citesti si despre cum sa nu te simti vinovata atunci cand iei cina in oras!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastrae de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver