Powered By:

Prin faptul ca ai grija de tine, ai grija si de mediu, asa ca daca vrei sa fii ecologista trebuie sa fii si sanatoasa. In acest sezon pune in aplicare cateva metode naturale de a tine departe de tine gripa si raceala.

Raceala si gripa se imprastie prin picaturile eliberate de o persoana bolnava in aer atunci cand stranuta, tuseste sau vorbeste. Cea mai sigura metoda de a te proteja este sa iti schimbi unele dintre obiceiuri:

Stranuta si tuseste la incheietura mainii.

Am fost invatati sa stranutam si sa tusim in palma, insa problema este ca purtam apoi microbii peste tot. Data viitoare aminteste-ti ca exista o zona mai buna unde poti sa tusesti sau sa stranuti: partea opusa cotului. Sigur n-o sa apuci niciun obiect cu zona asta.

Spala-te mai des pe maini.

Nu ai nevoie de un sapun antibacterian, ci pur si simplu sa te speli temeinic si cat mai des posibil.

Ține mainile departe de fata.

Un studiu din 2008 realizat la Universitatea din California arata ca o persoana isi duce mainile la fata de 16 ori pe ora. Daca te abtii sa iti atingi ochii, nasul si buzele, reduci in mod semnificativ sansele ca un virus sa-ti intre in corp.

Evita sa atingi suprafetele pe care le atinge toata lumea.

Manerele de la toaleta, barele din autobuz, bara de la scara rulanta, acestea si alte cateva exemple reprezinta obiecte purtatoare de microbi.

Cum iti slabesti singura sistemul imunitar

Atunci cand racesti, inseamna ca sistemul tau imunitar este slabit, asa ca inainte sa ajungi in stadiul in care zaci in pat, evita aceste greseli:

Mananci prea mult zahar, in special fructoza. O persoana consuma in medie 75 de grame de fructoza pe zi, ceea ce iti poate devasta sistemul imunitar. 80% din sistemul imunitar depinde de tractul gastro-intestinal, iar zaharul dezechilibreaza flora intestinala. Limiteaza consumul de fructoza la 25 de grame pe zi daca esti sanatoasa si mai putin de 15 grame daca ai tensiune arteriala mare, diabet sau boli de inima.

Ai deficienta de vitamina D, din cauza expunerii insuficiente la soare.

Nu te odihnesti suficient.

Nu faci suficienta miscare.

Utilizezi strategii ineficiente de a gestiona stresul emotional.

Cum sa previi raceala si gripa

Acum ca ai vazut care este cauza unei raceli, iata ce trebuie sa faci ca sa te protejezi:

Intareste imunitatea

Dupa exemplele de „asa nu”, urmeaza cele de „asa da”. Ca sa ai un sistem imunitar puternic trebuie sa te asiguri ca organismul tau primeste suficiente cantitati de vitamina C, E, A, D si minerale precum fierul, magneziul si zincul.

Include in alimentatia ta fructe si legume proaspete, in special cele bogate in vitamina C si antioxidanti, cum ar fi macesele, catina, citricele, merele, mango, rodiile, varza, spanacul, telina, sfecla. Un ajutor minunat pentru intarirea sistemului imunitar si o categorie speciala o reprezinta ciupercile (exista 300 de ciuperci cu efecte benefice asupra sanatatii), in special Reishi, Shiitake si Maitake.

De asemenea, sistemul imunitar raspunde la alimente fermentate, cum ar fi kefir sau muraturi, lapte de la animale hranite cu iarba sau proteine din zer, oua ecologice, carne de vita de la animale hranite cu iarba si ulei de cocos. Nu uita nici de plante aromate si condimente: ghimbir, turmeric, cimbru, piper negru, rozmarin, busuioc.

Respecta orele de somn si calitatea lui

Oboseala si lipsa unui somn bun iti pot slabi imunitatea, asa ca fa din somn o prioritate. Culca-te mai devreme si asigura-te ca te odihnesti cel putin 7 ore pe noapte.

Fa sport regulat

Un studiu a aratat ca persoanele care fac sport regulat, de 5 ori sau mai des pe saptamana, isi reduc riscul de a raci cu 50% sau, daca au luat totusi o raceala, simptomele sunt mai putin severe decat in cazul celor care nu fac sport.

Text: Oana Racheleanu

Foto: era-soap.com