De maine nu mai mananc zahar! De saptamana viitoare intru la dieta! As vrea sa fac o mica detoxifiere. Cate dintre voi v-ati repetat aceste lucruri in ultimul timp, dar n-ati ajuns sa le si faceti? Stim cum e. Insa, sfarsitul de an poate fi un impuls bun ca sa ne apucam efectiv de dieta, fiindca vrem sa aratam bine la Revelion. Ai aici un plan cu care poti sa slabesti pana la Sarbatori.

Suntem in trei decembrie! Daca te apuci de azi de dieta, pana de Sarbatori, ai tot timpul din lume ca sa scapi de acele doua-trei kilograme care nu-ti dau pace. Dar, important este sa te apuci o data si o data si nu doar sa visezi la asta!

Cu cateva mici schimbari poti sa slabesti

Ca sa-ti fie usor, incepe de azi sa faci mici schimbari in alimentatie: pune mai putin zahar la cafea sau deloc daca poti sa o bei neagra, mananca salata la pranz sau, macar, sari peste garnitura de cartofi, nu mai mananca atat de mult. Ideea este ca nu trebuie sa te gandesti la dieta ca la ceva chinuitor – daca urmezi o dieta prea restrictiva, e posibil sa te frustreze dupa cateva zile si chiar sa renunti la ea inainte sa incepi sa slabesti vreun pic! Daca nu stii de unde sa incepi, iata un mic plan care te poate ajuta sa dai jos kilogramele nedorite pana la Sarbatori.

Scoate zaharul din ecuatie

Zaharul ingrasa, iar daca vrei sa slabesti, e musai sa-l elimini din alimentatie. Macar pentru o perioada. Mai incolo, dupa ce reusesti sa slabesti, poti sa mai degusti cate ceva dulce, insa, cel putin la inceput, e important sa nu mai mananci deloc dulciuri. Nu de alta, dar zaharul creeaza dependenta. Sa spunem ca mananci mai sanatos, dar te rasfeti si cu cate un desert o data la cateva zile. Ok, poate ca ti se pare inofensiv, dar, cu cat consumi zahar mai mult, cu atat creierul o sa-ti ceara si mai mult. Si e frustrant sa ai tot timpul pofta de ciocolata si prajituri cand tu esti la cura! Ti se face pofta de dulce? Mananca fructe proaspete!

Mananca mai multe proteine

Daca vrei sa slabesti, incearca sa mananci mai multe proteine. Proteinele te satura si nu ti se va mai face foame atat de repede dupa ce le consumi ca dupa o masa bogata in carbohidrati. Asta fiindca proteinele au nevoie de o perioada mai mare de timp sa fie digerate, ceea ce inseamna ca organismul va arde mai multe calorii in procesul de metabolizare a lor.

Proteinele ti le poti lua din carne si produse lactate, insa, exista si o multime de surse vegetariene pe care le poti integra in meniu: spanac, rosii uscate, mazare, fasole, linte, unt de arahide, produse din soia, seminte de chia, seminte de dovleac, migdale, quinoa, naut.

Carbohidrati simpli NU, carbohidrati complecsi DA!

Carbohidratii simplii se refera la zaharuri: zahar alb si brun, glucoza, fructoza, sucroza, concentrat din sucuri de fructe. Toate acestea ridica nivelul zaharului din sange si apoi il prabusesc brusc – desi pe moment te fac sa te simti bine fiindca iti ridica energia si iti satisfac pofta de dulce, in scurt timp te vei simti din nou obosita si cu o pofta si mai mare de dulce.

Carbohidratii pe care trebuie sa-i cauti sunt cei complecsi: fibre si amidon. Fibrele te satura si ajuta la digestie; le poti lua din fructe si legume, nuci si cereale integrale, leguminoase boabe. Din categoria alimentelor amidonoase fac parte porumbul, ovazul, mazarea, orezul integral, painea integrala.

Fa-ti un obicei din a manca micul dejun zilnic

Daca nu obisnuiesti sa mananci micul dejun, e posibil sa te ingrasi fara sa-ti dai seama. Asta pentru ca iti incetinesti metabolismul si nu arzi suficiente calorii. Iata mai multe detalii despre acest proces. Pentru ca metabolismul sa-si faca treaba bine, specialistii spun ca e indicat sa mancam micul dejun zilnic. Pune pe lista: ovaz, paine integrala, iaurt grecesc, unt de arahide, fructe de padure, banane.

Invata sa-ti imparti mancarea in farfurie corect

Imparte-ti mancarea din farfurie astfel: jumatate trebuie sa contina legume bogate in fibre si slabe in calorii, iar cealalta jumatate a farfuriei trebuie impartita in doua parti egale: una cu proteine usoare (pui, peste, tofu), iar cealalata trebuie sa contina cereale integrale: orez brun, quinoa. Aceasta este “reteta” ideala ca sa slabesti rapid!

Mananca o salata in fiecare zi

Vegetalele te ajuta sa slabesti fiindca au putine calorii si sunt si bogate in fibre care dau satietate. Stim ca poate nu-ti vine sa mananci salate asa de usor ca vara, dar sunt o solutie daca vrei sa scapi de unu, doua kilograme rapid. Incearca sa mananci o salata zilnic, la pranz sau seara. Ca sa nu te plictisesti de salate, e important sa le faci cat mai variate – foloseste diverse tipuri de salate, combina cat mai multe legume colorate, adauga seminte si nuci. Evita, insa, dressingurile din comert fiindca au multe calorii. Fa-ti acasa dressinguri cu lamaie, ulei de masline, otet balsamic, mustar Dijon.

Gateste mai mult acasa

Cand gatesti acasa, poti sa controlezi mai usor ingredientele pe care le pui la mancaruri, pe cand, la restaurant, nu se intampla niciodata asta (desi crezi ca mananci sanatos, de fapt, poti consuma o multime de calorii ascunse). Incearca sa-ti faci de mancare, mai des, seara! Gateste preparate simple, care se fac repede, dar care sa-ti placa si sa fie sanatoase: salate, supe, mancaruri de legume.

Iata si cateva trucuri pe care poti sa le iei in considerare daca vrei sa slabesti 1 kilogram pe saptamana.

Foto: Guliver