cum sa-ti accelerezi metabolismul

Daca incerci sa slabesti, atunci ar fi bine sa stii ca poti detine un control asupra metabolismului – mai ales daca inveti cateva trucuri. Iata 10 lucruri descoperite de noi pe popsugar.com pe care le poti face in fiecare zi ca sa-ti accelerezi metabolismul si sa arzi mai multa grasime.

Consuma in fiecare dimineata micul dejun. Daca sari peste el s-ar putea sa incetinesti capacitatea organismului tau de a arde grasimi in timp ce incearca sa conserve energia. Poti preveni acest lucru consumand un mic dejun usor si sanatos imediat dupa ce te-ai trezit. Iata cateva idei pentru micul dejun cu accent pe proteine!

Mananca pe tot parcursul zilei: Mentinerea zaharului din sange la un nivel constant te va ajuta sa-ti faci metabolismul sa functioneze corect. Asa ca ideal ar fi sa mananci mese mai mici si gustari – cinci pana la sase pe zi, in loc de trei – este o modalitate de a preveni aceste scaderi drastice ale nivelului de zahar din sange. Aceasta strategie te va ajuta sa consumi mai putine calorii pe zi.

Stiai ca o ceasca de cafea pe zi te ajuta sa-ti accelerezi metabolismul?

Bea apa: studiile arata daca vei consuma 8 pana la 12 pahare de apa pe zi, vei arde mai multe grasimi. Plus ca daca bei multa apa te vei simti plina pentru o perioada mai lunga de timp. Bea un pahar de apa cand te trezesti si seteaza-ti o alarma la fiecare ora, pentru a-ti reaminti sa bei.

Mananca cereale integrale: fibrele continute de orezul brun, orz quinoa sau mei iti confera un plus de energie si te ajuta sa arzi cu 10% mai multe calorii. De asemenea, digestia fibrelor dureaza mai mult timp ceea ce inseamna ca vei arde mai multe calorii.

Ia-ti o ceasca de cafea: cafeina stimuleaza in mod natural sistemul nervos central, iar o ceasca pe zi te ajuta sa accelerezi metabolismul.

Stai in picioare: Petreci suficient timp la birou pe scaun, asa ca ar fi bine daca atunci cand iesi in oras n-ai mai sta jos. In loc sa mergi intr-un bar sau intr-o cafenea, te poti plimba spre exemplu intr-un parc pentru a arde mai multe calorii.

Exercitii timp de o ora: Studiile spun ca o ora de exercitii fizice pe zi iti poate schimba ADN-ul si te ajuta sa-ti accelerezi metabolismul. Cardio este varianta castigatoare aici. Asa ca in loc sa alergi pe banda intr-un ritm constant incearca sa variezi in intensitate pentru a-ti determina corpul sa arda mai multe calorii.

Intareste-ti musculatura: muschii ajuta la arderea grasimilor, asa ca nu uita sa-ti antrenezi rezistenta cu greutati sau cu propria ta greutate.

Consuma alimente picante: Folosind ardei iute in retete sau presarand pe unele preparate scortisoara sau curcuma vei creste temperatura corpului tau si astfel vei accelera procesul de ardere a grasimilor.

Bea ceai in timp ce faci yoga intr-o baie cu spuma: OK, poate nu toate dintr-o data. Dar, stresul poate afecta foarte mult viteza metabolismului, cortizolul (hormonul stresului) inhiba capacitatea organismului de a arde grasimi. Fa ceva in fiecare zi, mai ales inainte de culcare, pentru a te calma.

Citeste si: “5 metode pentru accelerarea metabolismului lenes”!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto