Cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente pare imposibil atunci cand atacul de panica bate la usa! Oare? Anxietatea – chiar daca nu suferi de o tulburare permanenta – poate fi paralizanta. Palmele iti transpira, respiratia parca nu-ti aduce aer cat trebuie si simti cum ai palpitatii care parca se aud din exterior.

Daca aceste sentimente devin coplesitoare si greu de gestionat, s-ar putea sa suferi de tulburare de anxietate. Tratamentul pentru aceste simptome il constituie psihoterapia si medicamentele anxiolitice. Separat sau impreuna.

Insa, daca vrei sa stii cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente, atunci cand uneori simti ca esti prea nervoasa, avem cateva remedii pentru tine. Mergi la prima intalnire cu barbatul care iti place si te simti atat de nervoasa incat n-ai stare? Ai maine cea mai importanta prezentare din viata ta si nu poti adormi? Nu e necesar sa inghiti un Xanax! Exista multe modalitati sa te calmezi. Iata cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente!

  1. Fa miscare!

Studiile arata ca exercitiile fizice te ajuta cand esti anxioasa. Anxietatea scade cu 20% atunci cand faci sport. Starea de nervozitate si ingrijorarea se diminueaza daca te misti decat daca stai pe loc. Oamenii de stiinta cred ca imbunatatirea circulatiei sangelui catre creier ar fi legatura. Incearca aerobicul, joggingul, inotul, mersul pe bicicleta sau mersul pe jos.

  1. Respira adanc! Si… iar respira!

Inspira! Expira! Exercitiile de respiratie chiar ajuta! Respiratia abdominala – cu respiratii incete, adanci, egale – timp de 20-30 de minute pe zi, iti stimuleza sistemul nervos

  1. Sa fie cald si bine!

Cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente daca nu cu o patura! Nu degeaba se spune “cald si bine”. Se pare ca sentimentul de caldura este reconfortant. Te-ai simtit anxios la plaja sau in cada? Se pare ca atunci cand ti-e cald, serotonina este activata si asta iti imbunatateste buna-dispozitie. Fa bai de soare cand te simti nervoasa.

  1. Mergi la o plimbare

Fa drumetii! Mergi la plimbare! Natura ajuta la ameliorarea anxietatii, conform unui studiu de la Stanford. Daca alegi o plimbare in natura este mai benefic decat una in mediul urban. Si reduci simtitor riscul de depresie sau alte boli mentale. Cercetatorii cred ca timpul petrecut in natura te ajuta sa scapi de gandirea negativa si de stres.

  1. Mediteaza

30 de minute de meditatie – iata cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente! Cu pana la 38% se reduce anxietatea atunci cand meditezi in fiecare zi. La fel ca un antidepresiv! Meditatia are darul de a “stopa” emotiile negative – precum ingrijorarea excesiva.

  1. Calmeaza-te cu musetel!

Ceaiul de musetel are proprietati de calmare. El contine apigenina, un flavonoid folosit in Xanax si Valium, doua medicamente anxiolitice comune. Bea cat se poate de mult ceai de musetel!

  1. Ce aliment te linisteste

Acizii grasi si omega 3 diminueaza riscul de diabet, imbunatatesc sanatatea cardiovasculara si ajuta cand suferi de depresie. Si se pare ca ajuta si cand esti anxios. Trebuie sa mananci cateva portii de peste gras in fiecare saptamana.

  1. Asculta muzica

Asculta muzica de relaxare inainte de un eveniment stresant. Atentie: muzica de relaxare poate fi Beethoven sau punk-rock – orice te face sa vibrezi!

  1. Experimenteaza… bucuria!

Daca mergi la un interviu pentru un job si esti nervos, spune-ti asta: “ Am emotii!”. Se pare ca verbalizarea ajuta mai mult decat tentativa de a te calma cu “Linisteste-te!”. Ca o anxioasa ce se respecta, iti spun si eu ca da, faza cu “calmeaza-te” nu face altceva decat sa te atate! Se pare ca “am emotii” iti ia gandul de la o emotie negativa si il duce la una pozitiva.

  1. Motaie

Studiile arata ca lipsa somnului e asociata cu un nivel crescut de depresie si anxietate. Anxietatea te poate tine treaza si toata noaptea. Ti-o spun tot din experienta! Creierul tau va fi mereu la limita! S-au facut studii pe oameni odihniti si pe oameni nedormiti. Li s-a spus ca urmeaza sa vada imagini tulburatoare si li s-a masurat activitatea cerebrala. Cei care nu dormisera erau mai anxiosi in asteptarea scenelor respective.

  1. Intinde-ti corpul

Desi yoga pare intimidanta la inceput, este un sport eficient pentru echilibrarea trupeasca si sufleteasca. Cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente? Cu yoga! Este dovedit stiintific!

  1. Fa voluntariat

Cu atat mai mult daca suferi de anxietate sociala. Se pare ca ajutorul oferit altei persoane reduce nivelul de stres si de nervozitate.

  1. Ce zici de un masaj?

Nu e un secret ca un masaj poate fi exact ce ai nevoie pentru a reduce nivelul de stres. Pacientii cu tulburare de anxietate au simtit o imbunatatire a starilor de anxietate cu 50% daca au ales masajul, conform unui studiu publicat de jurnalul de Depresie si Anxietate.

  1. Alege multivitaminele

Multivitaminele fac minuni pentru dispozitia ta! Cu pana la 65% reduc stresul si cu 68% reduc nivelul de anxietate. Dozele de vitamina B imbunatatesc buna dispozitie, poate si pentru ca stresul te secatuieste de acest complex.

  1. Hidratarea este esentiala!

Cei doi litri de apa pe zi iti ajuta sistemul nervos, pe cand dezhidratarea face exact opusul.

  1. Vorbeste cu un terapeut

Cum sa-ti ameliorezi starile de anxietate fara medicamente cand de unul singur nu reusesti sa scapi de aceste stari ce te secatuiesc de energie? Ce e de facut? Atunci cand esti coplesita, daca simptomele devin severe, cauta un specialist – psihoterapeut – ce te poate ajuta sa constientizezi care sunt declansatorii anxietatii tale. Tot din proprie experienta iti marturisesc ca, da, constientizarea te ajuta sa te vindeci de anxietati si sa le tii sub control!

Citeste si: Suferi de depresie si anxietate? Nu inseamna ca esti slaba!

Foto: Guliver