Trecerea la ora de iarna poate duce la tulburari de somn, stres sau anxietate, mai ales daca ai un program de munca incarcat si iti este mai greu sa te acomodezi cu faptul ca se insereaza mai devreme in aceasta perioada a anului. Daca vrei sa stii cum te acomodezi cu ora de iarna, afla ca sunt cateva trucuri simple pe care le poti pune in practica, scrie refinery29.com.

Corpul tau se poate confrunta cu unele schimbari in aceasta perioada, asa ca este important sa stii cum te acomodezi cu ora de iarna. Cateva schimbari in rutina te vor ajuta sa fii in forma si sa ai mai multa energie.

Cum te acomodezi cu ora de iarna

1. Schimba-ti orele de somn

Chiar daca s-a trecut la ora de iarna, daca vrei ca organismul sa nu iti fie afectat, poti sa te pui la somn cu o jumatate de ora mai tarziu. Acest obicei simplu te poate ajuta sa te acomodezi cu ora de iarna si sa iti desfasori activitatea la fel ca inainte. Mai mult decat atat, in timpul zilei, poti sa intarzii cu aproape o ora unele activitati, in functie de cum iti permite programul.

2. Consuma alimente sanatoase

O alimentatie sanatoasa te va ajuta sa te mentii in forma si sa ai mai multa energie, asa ca aigura-te ca mananci mai multe fructe si legume proaspete, nuci, seminte, iaurt grecesc, cereale integrale sau alte alimente care nu iti pun in pericol sanatatea. Totodata, pe parcursul zilei, poti sa tii in geanta cateva gustari sanatoase pe care sa le consumi atunci cand te simti lipsita de energie. Poti sa optezi pentru cateva migdale sau pentru cateva fructe proaspete.

3. Nu uita sa te hidratezi

Hidratarea este foarte importanta pentru organism, mai ales atunci cand esti stresata sau te simti lipsita de energie. Asigura-te ca te hidratezi suficient in fiecare zi si incearca sa ai mereu la tine o sticla cu apa. Poti sa conumi si alimente care contin mai multa apa.

4. Nu sta cu ochii in telefon sau laptop inainte sa dormi

Lumina de la telefon sau laptop iti afecteaza somnul, asa ca este recomandat sa renunti la ele cu cel putin o ora inainte sa dormi. Raspunde doar la mesajele importante si incearca sa iti ocupi timpul cu alte activitati la finalul zilei. Vei avea un somn mai linistit si vei scapa de stres.

5. Desfasoara cat mai multe activitati in timpul zilei

Corpul tau are nevoie de lumina soarelui pentru a-si regla ritmul circadian, asa ca este esential sa desfasori cat mai multe activitati in timpul zilei si sa te bucuri de lumina naturala. Poti sa faci o plimbare in parc dupa pauza de masa sau poti sa bei cafeaua in aer liber, inainte sa pleci la serviciu. Chiar si o ora de activitati in aer liber te poate ajuta sa treci mai usor la programul de iarna.

Daca te-a ajutat articolul despre cum te acomodezi cu ora de iarna, iata si un articol despre astenia de toamna. Ce simptome are si cum se trateaza!

Foto: Guliver