de cate proteine avem nevoie zilnic mancare

In mod cert ele sunt o parte importanta din dieta noastra zilnica, dar intrebarea este: de cate proteine avem nevoie zilnic?

In vreme ce carbohidratii si grasimile sunt subiecte controversate, existand pareri pro si contra lor, nimeni nu poate nega importanta proteinelor, mai ales daca sunt consumate dupa ce faci sport. Mancarurile bogate in proteine ii dau organismului tau nutrientii necesari pentru refacerea muschilor afectati de efortul fizic si, foarte important, iti ofera senzatia de satietate. Intrebarea este: de cate proteine avem nevoie zilnic?

Editorii de la mindbodygreen.com iti ofera reperele de care ai nevoie, pentru a stabili cantitatea ideala necesara.

De cate proteine avem nevoie zilnic – Cantitatea de proteine in functie de activitati

De cate proteine avem nevoie zilnic – 1. Esti o persoana activa. Nu-ti inchipui ca proteinele sunt destinate doar celor care alearga la maraton sau isi petrec ore intregi pe saptamana in sala de fitness. Nu, de proteine avem nevoie cu totii, pentru a capata senzatia de satietate si pentru a stimula arderile metabolice, mai ales ca se stie faptul ca organismul tau depune mai mult efort pentru a digera proteinele, comparativ cu carbohidratii. Fie ca faci sport, fie ca esti sedentara, trebuie sa consumi cel putin 46 de grame de proteine pe zi.

De cate proteine avem nevoie zilnic – 2. Faci exercitii cu greutati. Sporturile, in varietatea lor, afecteaza muschii in mai multe feluri, astfel incat nevoile tale depind de exercitiile fizice pe care le faci. Daca in sedintele tale de sport se numara si ridicarea greutatilor, atunci ai nevoie de inca 20-25 de grame de proteine pentru refacerea masei musculare. Le poti obtine din oua sau paine cu seminte.

De cate proteine avem nevoie zilnic – 3. Practici cardio. Activitatile care iti pun la incercare rezistenta fizica la efort, precum mersul pe jos, inotul sau alergatul iti solicita mai putin muschii fata de cazul anterior, dar tot trebuie sa adaugi la cele 46 de grame pe zi inca 10-15, pe care le poti obtine dintr-un iaurt mic grecesc si zmeura.

De cate proteine avem nevoie zilnic – 4. Ai peste 50 de ani. In acest caz, trebuie sa dublezi cantitatea de proteine recomandata, pentru a preintampina problemele musculare si pentru a-ti ajuta organismul sa depaseasca schimbarile pe care le intampina, odata cu inaintarea in varsta. Pentru a afla de cate proteine avem nevoie zilnic, dupa 50 de ani trebuie sa consumi 40 de grame de proteine dupa o sesiune antrenanta de sport si cel putin 20 dupa cele moderate. Idei de masa? Pui la gratar si un pahar de lapte sau curcan asezonat cu cateva felii de branza.

De cate proteine avem nevoie zilnic – 5. Esti vegana. De obicei, cand spui proteine, te gandesti la carne, pentru ca aceasta are toti aminoacizii de care ai nevoie, dar iti poti obtine necesarul si din plante si legume. In loc sa consumi 20 sau 25 de grame de proteine din carne, poti alege 30 sau 40 de grame din orez, mazare sau soia.

Acum ca stii de cate proteine ai nevoie, iata 6 surse de proteine vegetale de care habar nu aveai!