riscurile alergarii femeie

Alergarile de anduranta aduc riscuri cardiace si te pot chiar ingrasa, arata ultimele studii in domeniu. O sesiune de jogging moderat are, insa, multe beneficii. Iata tot ce trebuie sa stii despre riscurile alergarii.

Tii minte cum te simti dupa cateva ore de alergat? Esti epuizata, picioarele iti sunt inflamate, articulatiile te dor si probabil te consolezi cu faptul ca tot acest efort enorm la jogging va face bine corpului tau. Exista insa si dezavantaje ale joggingului: iata ce trebuie sa stii despre riscurile alergarii.

Riscurile alergarii: Alergarile de anduranta pot duce la ingrosarea arterelor

Adevarul este, insa, ca sesiunile prea lungi de cardio pot avea consecinte grave. In acest caz, mai mult nu inseamna neparat mai bun. Trebuie sa ai rabdare. E o eroare sa te astepti la rezultate rapide, si cand faci sport, si cand tii o dieta.

De fapt, prea mult sport (ca, de altfel, orice faci in exces) te poate omori incetul cu incetul. Nu te alarma! Exista solutii.

Iata de ce, potrivit MindBodyGreen.com, sesiunile prea lungi de jogging iti dauneaza si cum poti schimba acest lucru:

Riscurile alergarii – 1. Sportul excesiv poate dauna inimii

Multi oameni isi declara convingerea ca alergarea este buna pentru inima. Ca mai mult jogging e si mai benefic. Acest principiu nu e, insa, deloc valabil.

Cercetarile facute cu ajutorul celor care alearga la maratoane sau care participa la sporturi de anduranta sugereaza ca sportul excesiv poate provoca disfunctii cardiace si ingrosarea arterelor.

Alte studii indica faptul ca alergatorii de anduranta se confrunta cu probleme cardiace importante, in timp ce practicantii de jogging moderat traiesc mai mult decat cei care mizeaza pe alergari epuizante.

Riscurile alergarii – 2. Sportul in exces poate sa provoace cresterea kilogramelor

Alergatul in sesiuni prea lungi iti poate sabota sanatatea. Atunci cand faci prea mult sport, corpul tau determina cresterea nivelului de cortizol, creierul tau receptioneaza mesajul ca trebuie sa stocheze grasime (in special in jurul abdomenului) si inhiba capacitatea organismului de a procesa zaharul. Daca zaharul nu este procesat corect, te ingrasi.

Asadar, ce sa faci in schimb?

1. Incearca yoga

In afara de faptul ca yoga te ajuta sa dormi mai bine, acest sport incurajeaza legatura dintre minte si corp, insa reprezinta o schimbare dificila pentru iubitorii de cardio. Totusi, merita sa-i acorzi atentie daca esti stresata sau daca vrei sa lucrezi la starea ta mentala.
Yoga este cel putin la fel de buna pentru sanatatea ta precum alte tipuri de sport. S-a constatat ca yoga scade tensiunea arteriala, creste flexibilitatea si reduce durerile persistente.

2. Fa cardio in sedinte scurte

Nu esti fana yoga si preferi ceva mai rapid? Incearca antrenamente intense de scurta durata. Poti incepe cu o incalzire de doua minute, urmata de 30 de secunde de sprint. Alterneaza cu un minut de alergare in ritm usor, apoi parcurge alte 30 de secunde de sprint. Daca faci acest lucru opt minute, zi de zi, vei observa o schimbare in aproximativ doua saptamani.

Daca vrei sa faci yoga, nu trebuie sa cauti neaparat un centru specializat. Citeste si: “Cum sa faci yoga acasa, poti reusi si singura”.