Un concept relativ nou in lumea curelor de slabire, dieta cu fructe confiate este explicata pe larg de cei de la thefastdiet.co.uk. Multi cred ca aceste fructe sunt bombe calorice, din cauza continutului mare de zaharuri, dar nutritionistul Leslie Beck, de la BodyScienceMedical, ne spune de ce nu trebuie sa le privim ca pe inamicii siluetei si cum ne pot ajuta acestea sa slabim.

O portie de fructe confiate nu are mai multe calorii decat o portie de fructe proaspete, este de parere nutritionistul. In plus, cele deshidratate sunt surse importante de fibre alimentare, fier, potasiu si antioxidanti. Ca sa poti tine o dieta cu fructe confiate trebuie, insa, sa stii ce dimensiune au portiile.

Pentru ca fructele uscate nu mai au apa in continut, marimea unei portii se restrange cu aproape trei sferturi fata de cea initiala. Prin urmare, daca deshidratezi o ceasca de caise proaspete, facute cubulete, vei obtine un sfert de ceasca de caise confiate.

Acum ca te-am lamurit cate stafide, caise uscate si alte fructe care se pot deshidrata poti manca, astfel incat sa nu te ingrasi, ba mai mult, sa-ti mentii silueta ori sa slabesti, iata ce trebuie sa mai stii.

Dieta cu fructe confiate: care e continutul ideal de calorii si glucide

Din punct de vedere caloric si al continutului de zahar, atat fructele proaspete, cat si cele uscate au cam aceeasi energie calorica si gramaj de zahar. De exemplu, o ceasca de cuburi de caise contine 74 de calorii si 14,5 grame de zahar, in timp ce o portie de caise confiate are 78 de calorii si 17 grame de zahar.

Bineinteles ca daca mananci mai mult de o portie, respectiv un sfert de ceasca de stafide, sa zicem, caloriile se aduna. Este foarte simplu sa te trezesti ca ai mancat o punga intreaga de 50 sau de 100 de grame in timpul serialului preferat, nu?

Atentie la afine!

Unele tipuri de fructe deshidratate, cum sunt afinele, sunt pulverizate uneori cu fructoza sau alt indulcitor natural, lucru care duce la cresterea numarului de calorii. O ceasca de afine proaspete are patru grame de zahar si 46 de calorii, in timp ce un sfert de ceasca de afine confiate are 93 de calorii si 20 de grame de zahar. Daca nu le-ar adauga zahar, afinele uscate ar avea gust similar cu cel din tartele cu afine proaspete.

Continutul de nutrienti la fructele uscate si cele proaspete este asemanator, cu o singura diferenta. Fructele confiate contin de cateva ori mai putina vitamina C, pentru ca ea se distruge cand este expusa la caldura necesara deshidratarii.

Cu toate acestea, fructele uscate reprezinta o gustare cu mult mai hranitoare decat chipsurile din cartofi, batoanele de ciocolata, bomboanele, biscuitii sarati si covrigeii.

Inlocuieste o masa importanta a zilei, de exemplu micul dejun, cu o portie de stafide, afine, smochine, curmale sau caise, la care adaugi iaurturi naturale, fulgi de ovaz sau cereale integrale si vei putea pierde, in timp, kilogramele de care vrei sa scapi.

Pentru rezultate rapide, tine dieta de 7 zile cu fructe si legume.

Foto: Guliver