Cu dieta MIND slabesti si previi pierderile de memorie

Cel mai in voga regim de slabire – dieta MIND – castiga tot mai multi adepti pe meleaguri autohtone. Acesta promite slabire sanatoasa, de durata, si ofera inca un beneficiu, poate mai important decat primul: previne imbatranirea creierului, conform livestrong.com.

Dieta MIND este o combinatie intre dietele mediteraneana și DASH, gandita, initial, pentru a proteja sistemul nervos si activitatea cerebrala. Mai precis, regulile dietei au fost concepute pentru a preveni instalarea maladiei Alzheimer si a altor boli neurodegenerative. Cei care le-au urmat au observat o schimbare in bine si in ceea ce priveste greutatea corporala. Slabirea, insa, poate fi considerata un beneficiu secundar al acestui program.

Martha Clare Morris, un epidemiolog cu competente in nutritie, de la Rush University Medical Center, a combinat atuurile celor doua diete si a eliminat alimentele care nu erau benefice pe termen lung creierului.

In urma studiilor efectuate de Morris impreuna cu echipa sa de elitisti, la care au paticipat 923 de persoane in varsta, s-a observat ca dieta MIND a redus riscul de Alzheimer cu pana la 35%, in cazul celor care au respectat regulile cu mici abateri, si cu pana la 53%, in cazul celor care au tinut regimul in mod strict.

Dieta MIND e foarte usor de urmat!

Poti incepe chiar de maine sa tii aceasta dieta. Nu ai nevoie de liste complicate cu combinatii de preparate dificil de gatit. Tot ce trebuie sa faci este sa mananci in fiecare zi cel putin trei portii de cereale integrale (acestea trebuie sa reprezinte 90% din meniul zilnic), o salata sau legume gatite dupa plac si sa bei cate un pahar de vin rosu pe zi. Ai citit bine!

Ca gustare, savureaza patru-cinci mieji de nuca sau cate o ceasca de fructe de padure. In privinta carnii,alege doar peste.

O data la doua zile e bine sa mananci fasole, pentru ca este bogata in proteine de calitate, esentiale organismului. De asemenea, foloseste la aromatizarea mancarii putin ulei de masline.

Evita carnea rosie, branzeturile, untul si dulciurile. Le poti inlocui cu variante sanatoase, vegetariene si, astfel, nu vei bulversa organismul. Incearca, de asemenea, sa nu permiti mai mult de o abatere pe saptamana de la acest regim.

Si dieta DASH si Dieta meditraneana te invata principii de viata sanatoase!

Foto: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!