de ce esti obosita si cand dormi

Lipsa de somn nu este singurul lucru care-ti mananca energia si din cauza caruia esti obosita. Toate lucrurile mici pe care le faci (sau nu le faci) de-a lungul unei zile te pot epuiza atat mental cat si fizic.

Expertii de la Time Magazine dezvaluie o lista cu obiceiuri proaste care te pot face sa te simti vlaguita plus cateva trucuri simple care te vor pune inapoi pe picioare.

Sari peste exercitiile fizice atunci cand esti obosita

Pentru a economisi din energie sari peste antrenamente, dar de fapt aceasta strategie lucreaza impotriva ta. Conform unui studiu facut la Universitatea din Georgia, adultii sedentari dar sanatosi, care fac sport de trei ori pe saptamana cam 20 de minute, se simt mai putin obositi si mai plini de energie dupa sase saptamani. Exercitiile regulate iti stimuleaza anduranta si-ti fac sistemul cardiovascular sa ruleze mai eficient furnizand oxigen si substante nutritive la tesuturi. Asa ca data viitoare cand esti obosita si esti tentata sa te prabusesti pe canapea, mergi macar la o plimbare in pas vioi si nu vei regreta.

Nu bei suficienta apa

Daca esti chiar si usor deshidratata te vei simti lipsita de energie, spune Amy Goodson, dietetician la Texas Health Ben Hogan Sports Medicine. Deshidratarea duce la reducerea volumului sanguin, explica Goodson, ceea ce face ca sangele sa fie mai gros. Iar inima ta va pompa mai putin eficient, reducand viteza la care oxigenul si substantele nutritive ajung la muschii si organele tale. Daca vrei sa afli de cata apa ai cu adevarat nevoie am scris despre asta intr-un articol anterior.

Nu consumi suficient fier

O deficienta de fier te poate face sa te simti lenta, iritabila, slabita si incapabila sa te concentrezi. “Te simti obosita pentru ca mai putin oxigen se deplaseaza la muschii si la celulele tale”, spune Goodson. Creste-ti aportul de fier pentru a reduce riscul de anemie: carnea de vita, fasolea, tofu, ouale (inclusiv galbenusul), nucile si untul de arahide combinate cu alimentele bogate in vitamina C sunt exact ce ai nevoie.

Esti obosita pentru ca sari peste micul dejun

Alimentele pe care le mananci sunt ca un combustibil pentru corpul tau, iar atunci cand dormi, corpul tau continua sa foloseasca ce ai consumat la cina in noaptea antrerioara. Asa ca atunci cand te trezesti trebuie sa consumi un mic dejun bogat in nutrienti. Daca sari peste el vei simti ca esti obosita toata ziua. Goodson recomanda un mic dejun bogat in cereale integrale, proteine slabe si grasimi sanatoase.

Traiesti cu fast-food

Alimentele incarcate cu zahar si carbohidrati simpli (cum ar fi cele pe care le iei de la prima autoservire) au un indice glicemic crescut si pot provoca oboseala pe parcursul zilei. Este esential sa pastrezi nivelul zaharului din sange in echilibru consumand alimente bogate in proteine slabe. Combinatii recomandate: carne de pui (la cuptor, nu prajit) si orez brun sau somon si cartofi dulci.

Afla si „Ce trebuie sa faci ca sa ai energie toata ziua”!

Foto: iStockphoto