Accidentarile in sport pot fi prevenite daca sunt respectate aceste reguli

Tot mai multe persoane incep sa practice diferite sporturi. Acesta este un lucru foarte bun orice ai alege: tenis, fitness, atletism, arte martiale, dansuri, bungee jumping. Orice forma de miscare te ajuta sa ramai intr-o forma fizica buna si iti imbunatateste starea de spirit. Cu toate acestea, trebuie sa fii atenta la accidentarile in sport.

Fiecare tip de sport are caracteristici speciale, cum ar fi tehnica exercitiilor, volumul de efort. In mod normal, sporturile de contact implica un risc mai mare pentru lovituri. Pe de alta parte, tinerii atleti se lovesc adesea cand depun prea mult efort si sunt obositi. Este o consecinta a epuizarii tendoanelor, muschilor si ligamentelor. De fapt, accidentarile in sport sunt adesea cauzate de intinderile la nivelul tendoanelor, a ligamentelor si a articulatiilor. Chiar daca sunt elastice si se adapteaza la efort, suprasolicitarea lor poate duce la accidentarile in sport.

Ca sa previi neplacerile, tine cont de aceste trucuri explicate de editorii de la cosmopolitanladies.com.

Testeaza-ti limitele

Este foarte important sa stii cat poti sa rezisti la efort fizic, ca sa poti adapta antrenamentele si telurile tale la capacitatea de rezistenta. Obligatoriu inainte de miscare fa incalzirea corpului si cere ajutorul unui instructor, daca esti la inceput. Inainte de a incepe sa practici un sport solicitant, mergi la doctor, in special cand te stii cu afectiuni, cum sunt cele de inima. Dupa unele investigatii, acesta iti va spune ce tip de miscare ti se potriveste.

Creste intensitatea exercitiilor gradual

Daca te-ai hotarat sa participi la vreun cros ori semi-maraton, care se desfasoara peste cateva saptamani, te sfatuiesc sa nu incepi sa alergi cate zece kilometri la inceput. Chiar daca esti entuziasmata, evita aceasta greseala. Corpul tau nu este obisnuit cu asemenea efort si risti sa devii victima accidentarilor in sport.

Accidentarile in sport se produc si daca nu lucrezi cu un antrenor

Cand ai un obiectiv important de atins, nu ezita sa ceri ajutorul specializat al unui trainer personal. Te va ajuta sa te concentrezi pe exercitiile esentiale, iti va spune cum sa alergi corect si iti va explica ce miscari trebuie sa eviti si de ce.

Incalzeste-te inainte de fiecare sesiune de antrenament

Cei mai multi atleti sufera leziuni in primele minute ale meciurilor sau la inceputul antrenamentelor, pentru ca nu acorda suficient timp pentru incalzire. In mod normal, exercitiile care pun in functiune toti muschii trebuie sa dureze intre cinci si zece minute.

Mananca sanatos

Daca mananci cu doua ore inainte sa faci sport, corpul are timp sa produca energie pentru a face sport. E bine sa consumi o gustare consistenta si dupa antrenament, ca sa pregatesti corpul pentru urmatoarea sesiune de miscare, daca ti-ai planificat doua antrenamente mai usoare in aceeasi zi.

Bea cel putin doi litri de apa

Chiar si pierderile minore de fluide pot influenta negativ performantele sportive. Bea un litru de apa cu doua ore inainte de a face exercitii si cate 250 ml la fiecare sfert de ora de antrenament. Daca te gandesti sa faci cel putin o ora jumatate de miscare, sunt benefice sucurile pe baza de carbohidrati, pentru ca refac stocul de energie.

Nu incerca sa infrunti durerea

Sportul nu ar trebui sa fie ceva dureros, asa ca opreste-te imediat daca ai suferit o entorsa, de exemplu. Poti suferi complicatii grave daca ignori o problema de sanatate, oricat de minora ti se pare. Dupa o intindere musculara, e mai bine sa faci o pauza de la antrenamente.

Odihneste-te

Cand faci sport, e esential sa te alimentezi bine, sa dormi si sa te relaxezi. Vei avea perfomante mai bune daca organismul are bateriile incarcate.

Variaza exercitiile

Incearca sa faci mai multe tipuri de exercitii, pe care sa le alternezi. Daca faci aceleasi miscari la fiecare sesiune de activitate fizica, te plictisesti si nu le mai executi corect.

Poarta un echipament adecvat

Daca sunt necesare, nu ezita sa-ti pui casca de protectie, genunchierele, cotierele si sa iei si alte masuri de protectie cand faci miscare. In felul acesta limitezi enorm riscul de a suferi accidentarile in sport.

Extrapont: nu face sport daca nu esti intr-o stare psihica foarte buna. Cand esti nervoasa tinzi sa faci mai multe greseli de executie si sa te expui pericolelor.

Aici gasesti ce sport poti face in functie de varsta si care sunt cele mai bune exercitii pentru tine!

Foto: Guliver