Exercitii de respiratie care te ajuta sa slabesti

Slabitul nu mai este de mult doar un demers care are legatura cu mancarea. Exista acum o serie de exercitii de respiratie care te ajuta sa slabesti si care nu sunt deloc greu de efectuat.

Cantitatea de oxigen pe care o avem in sange determina atat daca avem sau nu suficienta energie, dar si cat de accelerat este procesul de imbatranire. Asa ca respiratia este, cel mai probabil, cea mai importanta actiune pe care o face organismul nostru.

Aportul de oxigen este mai mare daca facem exercitii fizice in aer liber decat daca le-am face la sala. Astfel, facand sport afara, ardem mai multe calorii. Practicantii de Yoga si Tai Chi stiu asta deja de secole. Oxigenul este o substanta puternic inflamabila, care are capacitatea de a accelera reactiile chimice, astfel ca, in organism, acesta scade presiunea arteriala si mareste viteza sangelui. Pe scurt, accelereaza metabolismul si provoaca arderea mai multor calorii. Asadar, cu cat mai este mai mult oxigen in sangele tau, cu atat vei arde mai multe calorii.

Iti vom impartasi cateva dintre exercitiile de respiratie care te ajuta sa slabesti imbunatatind efectele sportului.

In primul rand, trebuie sa stii ca poti face aceste exercitii oriunde, fie ca stai asezata, esti in picioare sau in miscare. Mai mult, exercitiile de respiratie destinate incepatorilor pot fi facute si daca stai intinsa. Insa cei mai putin experimentati trebuie faca exercitiile doar in pozitia sezut sau in picioare.

In pozitia culcat. Stai intinsa pe o suprafata perfect plana, cu genunchii indoiti. Aseaza o mana pe piept si pe cealalta pe stomac. Inspira adanc pe nas si expira lent, numarand pana la patru. Tine-ti apoi respiratia, numarand pana la opt. Repeta in sesiuni de cate 10 si fa acest exercitiu timp de 5 pana la 10 minute.

Imediat te vei simti mai calma, mai concentrata, mai relaxata si chiar mai energica.

Exercitii de respiratie care te ajuta sa slabesti facute pe scaun

Stai pe podea sau pe un scaun. In cazul in care alegi prima varianta, ai grija sa tii spatele drept, iar capul sa fie in aceeasi linie cu colana vertebrala. Trage de umeri si tine capul usor aplecat spre spate.

Inspira adanc si expira incet, pana ce eliberezi aerul din plamani, repetand actiunea de opt ori. Fa acest exercitiu de cateva ori pe zi, mai ales atunci cand te simti obosita. Initial, sesiunile pot dura intre doua si cinci minute, insa, odata ce te obisnuiesti cu tehnica, poti creste durata exercitiilor pana la 10 minute. Nu te grabi! Fa totul treptat.

Dupa ce capeti experienta, poti trece la cel de-al treilea nivel de complexitate a acestor exercitii de respiratie care te ajuta sa slabesti. Ele iti vor accelera metabolismul si vei vedea imediat rezultatele.

Pentru aceste exercitii va trebui sa stai intinsa si, mai mult decat atat, vei avea nevoie de intimitate. De asemenea, asigura-te ca, inainte de a fi trecut la ultimul nivel de complexitate, le-ai parcurs deja pe primele doua. In timpul acestui exercitiu incearca sa te concentrezi asupra acelui punct din frunte, aflat intre sprancene, numit si “Al Treilea Ochi”.

Pasul 1: Expira tot aerul din plamani
Pasul 2: Inspira incet, pe nas, timp de patru secunde. Cand simti ca plamanii au suficient aer, mai inspira o data profund.
Pasul 3: Tine-ti asa respiratia timp de opt secunde.
Pasul 4: Inspira si expira rapid timp de cateva minute, folosindu-te de muschii abdominali. Nu face pauze intre inspiratie si expiratie.
Pasul 5: Mai inspira o data adanc si tine-ti respiratia atata timp cat poti inainte de a elimina aerul din plamani.

Acesta tehnica poate fi aplicata o data, cel mult de doua ori pe zi. In restul perioadelor, poti recurge la nivelurile unu si doi ale acestor exercitii de respiratie care te ajuta sa slabesti.

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii nostre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!

Foto: Guliver