Poate ai auzit vorbindu-se despre exercitii Kegel si nu stii prea bine despre ce e vorba. Noi iti sarim in ajutor cu un mic ghid practic, ca sa stii daca ai nevoie, cum sa le faci si care sunt posibilele dezavantaje. 

Ai nevoie de exercitii Kegel?

Acestea iti lucreaza musculatura vaginala si au mai multe beneficii pentru sanatate. Muschii pelvieni iti sustin uterul, vezica urinara si intestinul subtire. Exista mai multe cazuri in care s-ar putea sa ai nevoie de ele: in timpul sarcinii si dupa nastere, in urma unor interventii chirurgicale abdominale sau daca suferi de cazuri usoare de incontinenta urinara.

De asemenea, potrivit unor studii, aceste exercitii Kegel le ajuta pe femei sa ajunga mai repede la orgasm si pot prelungi placerea sexuala.

Cand poti face exercitii Kegel?

Oricand, oriunde. Stand la birou, cand te speli pe dinti acasa sau, desigur, in pat, inainte de culcare. Ar fi bine sa exersezi insa, si sa le deprinzi inainte sa le incerci in locuri publice. “Doza” recomandata de Clinica Mayo este de trei seturi de exercitii pe zi, a cate 10 repetitii.

Cum se fac?

Mai intai trebuie sa simti care sunt muschii despre care vorbim. In timp ce urinezi, opreste fluxul la jumatate. Daca ai reusit, atunci ai identificat muschii potriviti. Acum poti sa faci exercitiile in orice pozitie, desi ar trebui sa faci primele incercari in timp ce esti intinsa. Si asta pentru ca iti va fi mai usor sa te concentrezi.

Contracteaza-ti muschii, tine-i asa timp de cinci secunde si apoi relaxeaza-te timp de alte cinci secunde. Incearca sa faci acest lucru de patru sau cinci ori. Scopul este sa reusesti sa ii contractezi timp de 10 secunde si apoi sa te relaxezi timp de tot 10 secunde.

Concentreaza-te. Ai grija sa nu contractezi si muschii abdominali, din coapse sau fesieri.  Nu-ti tine respiratia, incearca sa inspiri si sa expiri asa cum ai face-o in mod normal.

Exista efecte negative la exercitii Kegel?

Nu-ti face un obicei din a exersa in timp ce urinezi, in afara de prima tentativa. Asa ai putea sa faci o infectie a tractului urinar.

De asemenea, daca faci prea multe exercitii sau prea des, risti sa-ti obosesti musculatura vaginala si astfel, ea nu-si va mai putea indeplini functiile.

In cazul in care simti durere in abdomen sau in spate in timpul exercitiilor, este foarte posibil sa nu le faci corect.

Daca ti s-a parut folositor acest articol, da like paginii noastre de Facebook pentru a descoperi si altele asemanatoare.

Foto: iStock.

Este foarte important sa-ti observi corpul. Cat de bine iti cunosti sanii? Te informam noi!