Cand iti obosesc ochii, poti simti uneori ca ai firicele de praf in ei, care iti obtureaza vederea. De cele mai multe ori, se intampla acest lucru exact cand mai ai o multime de treaba de facut si ai nevoie sa vezi clar mai mult ca oricand. Poti ameliora vederea cu exercitii pentru ochi, recomandate de exercices4eyes.com.

Specialistii spun ca este necesar sa faci pauze de cel putin douazeci de secunde intre aceste exercitii pentru ochi, daca vrei sa fie eficiente. Urmeaza instructiunile si sunt sanse mari ca vederea sa ti se imbunatateasca, dar mai ales cu ajutorul lor poti preveni afectiuni oculare, cum sunt miopia, hipermetropia si astigmatismul.

Exercitii pentru ochi – Tine ochii inchisi

Pune coatele pe masa si acopera-ti cu palmele ochii inchisi. Stai in aceasta pozitie intre unu si trei minute. In felul acesta iti relaxezi privirea.

Priveste spre lateral

Stai jos si uita-te inainte. Fara sa-ti misti capul priveste spre stanga ta. Concentreaza-ti vederea pe ceea ce vezi, apoi schimba directia si uita-te spre dreapta. Focuseaza-te pe un anumit lucru din raza ta vizuala. Fa acest exercitiu de cinci ori in trei serii, apoi ia o pauza.

Exercitiul poate fi efectuat si privind de jos in sus, dar si in diagonala, adica dreapta-sus, dupa care stanga-jos.

Exercitii pentru vedere agera

Cand te uiti la televizor sau cand lucrezi la calculator, ar fi ideal sa ai o veioza sau o lampa de birou aprinsa in spatele ecranului.

Daca citesti seara, e bine sa ai suficienta lumina in camera si opteaza pentru lumina rece, nu calda.

In timpul lucrului la calculator, fa pauze o data la o ora sau doua ore. In aceste intervale mici de timp ar fi ideal sa faci si cateva exercitii oculare simple. Chiar si urmaritul mainii spre in fata si inapoi constituie o miscare eficienta pentru vedere.

Gimnastica oculara cuprinde si exercitii mai complicate, cum sunt seriile de “opturi” cu ochii inchisi, de cateva ori intr-un sens si apoi de alte cateva ori in celalalt sens.

Si clipitul des reprezinta un mod de a preveni oboseala oculara.

Presopunctura pentru prevenirea oboselii ochilor

Vederea poate fi imbunatatita prin presopunctura. Iti pui degetele pe frunte si masezi, de sus in jos, cu varful degetelor mari, radacina (podul) nasului. Aceasta miscare trebuie efectuata de mai multe ori. Dupa pauza de cateva secunde, cu degetul aratator maseaza circular zona de deasupra pometilor – adancitura de sub ochi.

Dupa ce faci exercitiile, tine cont si de aceste trucuri pentru ochi seducatori pe care orice femeie trebuie sa le stie.

Foto: Guliver