Numarul de batai ale inimii unui om variaza intre 60 si 100 pe minut. Dar anumiti factori, cum ar fi fitness-ul, stresul, teama si greutatea, influenteaza felul in care iti bate inima. Ei bine, yoga te ajuta sa ai o stare de sanatate mai buna in ansamblu. Dar, daca inima ta bate mai rapid deseori, sa stii ca exista si exercitii yoga pentru scaderea pulsului.

Unele posturi de yoga contribuie la scaderea pulsului. Mai ales posturile cate iti permit sa tii pieptul „deschis”, scrie Healthyliving.azcentral.com.

2 exercitii yoga pentru scaderea pulsului

Simple Twist. Una dintre posturi este cea in care stai asezata cu picioarele incrucisate, spatele drept si umerii relaxati. In timp ce inspiri, ridica bratele deasupra capului. Apoi expira si rasuceste-ti trunchiul spre dreapta, lasand bratele in jos, in sincron cu expiratia, scrie Lovemyyoga.com. Mana dreapta trebuie sa atinga podeaua, iar mana stanga – asezata pe genunchiul drept. Intoarce capul astfel incat sa te uiti peste umarul drept.

Ramai in aceasta postura timp de cinci-zece respiratii lente. In timp ce inspiri imagineaza-ti ca esti mai inalta, in timp ce expiri intoarce-te si mai mult in postura. Apoi fa acelasi lucru rasucindu-te spre stanga.

Side Plank. In aceasta postura stai pe o parte, cu picioarele intinse. Apoi te sprijini pe mana dreapta, tinand bratul intins. Ridici corpul de la sol, astfel incat singurele puncte de contact ale corpului tau cu podeaua sa fie palma dreapta si piciorul drept. Mana stanga trebuie ridicata deasupra capului, cu degetele intinse. Privirea catre mana stanga. Acesta este unul dintre acele exercitii yoga pentru scaderea pulsului care iti ajuta cu adevarat inima. E o postura usoara din punct de vedere fizic.

Exercitii de respiratie pentru scaderea pulsului

Practica yoga contribuie la scaderea pulsului si la reducerea stresului, dar si la imbunatatirea starii de sanatate in general. Atunci cand faci exercitii yoga pentru scaderea pulsului, respiratia are un rol foarte important.

Respiratia abdominala te ajuta sa reduci pulsul, scrie Livestrong.com. Cum o poti face:

1. Aseaza-te intr-o pozitie confortabila. Nu incerca acest exercitiu stand in picioare, daca respiratiile adanci te fac sa ametesti.

2. Aseaza o mana pe abdomen, sub stern. Cealalta mana aseaz-o pe piept. Mainile vor actiona ca un ghid si te vor ajuta sa respiri corect.

3. Inspira adanc pe nas. Trebuie sa simti cum ti se mareste mai intai stomacul, apoi pieptul. Tine-ti respiratia pentru doua – cinci secunde.

4. Expira pe gura. Trebuie sa simti cum ti se goleste mai intai pieptul, apoi stomacul.

5. Repeta acest tip de respiratie de cinci ori sau pana cand simti ca bataile inimii au devenit mai rare si esti mai calma. Verifica-ti pulsul.

Poti incerca exercitii yoga pentru scaderea pulsului sau exercitii de respiratie. Dar nu uita ca, pentru a avea batai ale inimii in limitele normale, e important sa te hidratezi si sa dormi intre sase si opt ore pe noapte.

Acum ca stii cum poti sa iti reglezi pulsul, afla si 4 pozitii de yoga bune ca sa te tonifiezi si sa slabesti.

FOTO: Guliver