cereale dulci
Powered By:

Cerealele dulci de la micul dejun sunt la fel de rele ca si un desert. Daca stam sa ne gandim putin, de fapt, asta si sunt, un desert cu mult zahar. Un lucru e clar, daca mananci astfel de cereale des risti sa te ingrasi. Si nici sanatoase nu sunt! Iti dam trei alternative cu care sa le inlocuiesti si… sa fii la fel de fericita!

Zaharul nu e sanatos. Iar cerealele pentru micul dejun au zahar din plin – daca, spre exemplu, te uiti pe lista de ingrediente, vei vedea ca zaharul se afla intotdeauna printre primele, daca nu e chiar primul; asta inseamna ca se regaseste in cantitati mari in produsul respectiv. In aceasta categorie intra toate cerealele dulci, adica acelea care contin ciocolata, miere, tot felul de fructe uscate, arome si chiar si cele simple.

Cerealele dulci sunt o bomba calorica

“La trei lingurite de cereale dulci, mancam o lingurita de zahar. O portie de cereale adauga usor 100 de calorii la micul dejun”, spune Jennifer L. Harris, cercetator la Rudd Center for Food Policy and Obesity a Universitatii Yale, citata de healthyeating.sfgate.com. Partea si mai proasta este ca pe langa cantitatea mare de zahar pe care o mancam o data cu cerealele noastre preferate, adaugam la meniul nostru si alte ingrediente de care ar trebui sa fugim: coloranti si arome artificiale, conservanti, chimicale pentru a imbunatati textura cerealelor, dar si sare.

Cerealele dulci de la micul dejun sunt, de fapt, o bomba calorica si n-ar trebui sa se afle pe lista niciuneia dintre voi daca vrei sa aveti un stil de viata sanatos. Daca preferi cerealele fiindca sunt mai la indemana decat alte mancaruri pentru micul dejun, macar, alege niste cereale integrale: fulgi de ovaz sau combinatii de cereale cu ovaz, secara, grau, orz. E adevarat ca n-au acelasi gust delicious ca al cerealelor dulci – tocmai pentru ca nu contin deloc zahar adaugat! – dar sunt mult mai sanatoase si mai satioase!

Mai departe, iti facem trei recomandari de preparate cu care poti inlocui cerealele dulci de la micul dejun. Nu vrem sa sacrificam gustul, asa ca ne-am orientat catre niste retete absolut delicioase, dar care sunt si sanatoase si tin de foame mai bine decat cerealele cu mult zahar!

Porridge cu fulgi de ovaz

Porridge-ul de ovaz este, de fapt, un fel de terci. Si este cel mai clasic dintre toate, fiindca poti face porridge si cu quinoa, mei, grau bulgur sau amarant. Daca n-ai mai mancat pana acum porridge, incepe cu unul facut din fulgi de ovaz! E posibil ca celelalte cereale sa ti se para un pic ciudate la gust, mai ales la micul dejun.

Reteta de porridge de la Jamie Oliver: 160 de grame de fulgi de ovaz, 600 mililitri de lapte normal sau de soia sau apa, un mar, doua-trei linguri de miere si fructe. Pune ovazul cu laptele intr-o oala si las-l sa fiarba usor pe foc mic, cinci minute. Amesteca din cand in cand. Dupa ce porridge-ul se ingroasa, adauga marul dat prin razatoare si mierea si mai fierbe inca un minut. Serveste cu fructe deasupra.

Budinca din seminte de chia

Semintele de chia sunt o sursa incredibila de proteine, fibre si grasimi sanatoase, ceea ce cerealelor dulci le lipseste cu desavarsire! Ce ne place la aceasta budinca este ca o poti pregati de seara, ca sa nu mai pierzi timpul dimineata.

O reteta simpla este aceasta: pune intr-un bol trei cesti de lapte de migdale si o jumatate de ceasca de seminte de chia; optional poti folosi si una-doual linguri de sirop de artar sau miere. Amesteca si lasa la frigider peste noapte. Dimineata va mai trebui sa adaugi fructele preferate deasupra, dar si nuci si seminte.

Granola cu iaurt

Daca iti e greu sa renunti la cerealele dulci preferate, granola te poate ajuta! Granola este o combinatie de cereale integrale, nuci si seminte care se coc in cuptor si apoi se adauga in iaurt sau lapte. Poate inlocui cerealele cu zahar foarte bine si pentru ca este dulce, dar si pentru ca are aceeasi textura crocanta pe care o adori.

Reteta de granola: pune intr-un bol mare trei cesti de fulgi de ovaz, o ceasca de fulgi de migdale, o ceasca de caju, o ceasca de stafide, ½ ceasca de fulgi de cocos, ¼ ceasca de miere, ¼ ceasca de ulei vegetal si un praf de sare. Amesteca si rastoarna totul pe o tava tapetata cu hartie. Coace amestecul la 150 de grade, 15 minute. Lasa-l sa se raceasca si combina-l cu iaurt.

Daca vrei ca micul-dejun sa fie unul totusi dulce, nu uita ca pe piata din Romania gasesti acum un indulcitor 100% natural, care are indice glicemic zero si zero calorii! Folosindu-l, vei reusi sa elimini zaharul din alimentatie si implicit iti vei mentine corpul sanatos fara prea mari eforturi!

Iata si o lista cu sapte alimente pe care ar trebui sa le incluzi in meniul tau de mic dejun!

Foto: Guliver