greutatea corporala sanatoasa

Care este greutatea corporala sanatoasa pentru corpul tau? Ai silueta perfecta? Ce indice corporal ai? Stii daca ai circumferinta taliei normala? Si pana la urma, care sunt masuratorile pe care le poti efectua sau calcula tu, sa stii ca ai un corp sanatos?

Daca si tu esti confuza cu privire la greutatea corporala sanatoasa, nu esti singura. Conform specialistilor Pop Sugar, ce citeaza un studiu realizat de Organizatia de Sanatate si Nutritie, doi din trei americani sunt considerati obezi sau supraponderali. Insa, dintre acestia, doar jumatate considera ca au o problema de greutate si de sanatate. De altfel, diferenta dintre perceptia noastra asupra propriei greutati si greutatea corporala sanatoasa este majora.

Si tocmai aici este o problema care ne impiedica sa traim sanatos. Stii si tu, desigur, ca pana si o scadere in greutate minora (pana la 5-10%) din kilogramele in surplus reduce substantial riscul de probleme de sanatate. Si cu siguranta stii si care sunt problemele de sanatate asociate cu un indice corporal mare. Tensiunea arteriala crescuta sau diabetul sunt doar doi factori de risc.

Insa, daca nu ai o imagine realista a greutatii tale corporale sanatoase, cum poti face modificari in stilul tau de viata, asa incat sa ajungi sa ai silueta perfecta?

Sa faci raportul dintre inaltime si greutate nu este suficient ca sa afli daca ai greutatea corporala sanatoasa. Compozitia corpului variaza si ce este sanatos pentru o persoana poate fi nesanatos pentru alta. Numarul kilogramelor aratate de cantar nu sunt suficiente ca sa afli daca ai silueta perfecta sau daca ai greutatea corporala sanatoasa. Exista insa doua masuratori pe care le poti face chiar tu, pentru a determina daca esti sanatoasa. Poti calcula ce indice corporal ai si daca ai circumeferinta taliei normala.

Ce indice corporal ai releva daca ai greutatea corporala sanatoasa

BMI sau indicele corporal este cea mai comuna masuratoare pentru a determina daca o persoana este supraponderala sau obeza. Calculul este simplu daca vrei sa determini ce indice corporal ai: numarul de kilograe se raporteaza la inaltimea ta.

Calculand acest raport vei vedea daca ai greutatea corporala sanatoasa sau daca trebuie sa slabesti ca sa ai silueta perfecta. Un BMI normal se incadreaza intre 18,5 si 24,9, daca ai indicele coproral intre 25 si 29,9 esti considerat supraponderala si daca raportul este peste 30 esti considerata obeza. Un BMI sub 18,5 este considerat subponderal. Si a fi sub gretatea corporala recomandata duce la probleme serioase de sanatate si tulburari metabolice: osteoporoza, probleme de feritilitate, malnutritie.

Din pacate, BMI nu face diferenta intre masa musculara si strat adipos. De aceea, este esential sa mai faci inca o masuratoare pentru a vedea daca ai silueta perfecta si daca ai un corp sanatos: este necesar sa vezi daca ai circumferinta taliei normala.

Care este circumferinta taliei normala pentru tine?

Intrucat obezitatea abdominala este factor de risc pentru diabet, tensiune arteriala crescuta, colesterol ridicat, boli hepatice, masuratoarea taliei iti ofera informatii despre problemele de sanatate la care te expui.

Depunerile de grasime viscerala sau abdominala cresc procesele inflamatorii din corp si exercita presiune directa asupra organelor principale ale corpului.

Pentru a determina daca ai greutatea corporala sanatoasa, masoara-ti talia cu un centimetru. Talia se masoara direct deasupra crestelor iliace, de jur imprejurul corpului, peste ombilic. Circumferinta taliei normala pentru femei este de pana la 89 centimetri. Daca ai talia peste aceasta dimensiune esti in pericol de a dezvolta probleme de sanatate.

Dupa ce faci aceste calcule, daca te incadrezi in limitele normale, inseamna ca ai un corp sanatos. Probabil ca in aceasta situatie pierderea in greutate nu iti va aduce modificari semnificative de sanatate. Insa, daca depasesti aceste proportii, inseamna ca nu ai greutatea corporala sanatoasa si este recomandat sa slabesti. Si nu doar ca sa ai silueta perfecta. Si pentru a avea un corp sanatos si pentru a fi lipsita de riscuri. Si aminteste-ti ca schimbarile nu trebuie sa fie majore ori dramatice, este chiar recomandat sa incepi usor si sa iti schimbi stilul de viata, nu sa tii cure drastice de slabire.

Citeste si: De ce iti urasti corpul: invata sa te iubesti, indiferent ce greutate ai!

Foto: Guliver