mic dejun dietetic

Se zice ca e bine sa mananci la micul dejun ca o regina, la pranz ca o printesa si seara ca o cersetoare. Cel mai bine, daca tii la silueta ta, mananca echilibrat si, atunci cand vrei sa dai jos kilograme, alege combinatii de mancare light. Un mic dejun dietetic poate fi usor de gatit. Pe realsimple.com am gasit cateva exemple de meniu care iti vor lasa gura apa.

Cel mai important luru pe care trebuie sa-l faci in perioada cand vrei sa slabesti este sa nu sari peste prima masa a zilei. Stiai ca, statistic, daca nu mananci dimineata, te expui unui risc de pana la patru ori mai mare de a renunta la dieta si de a acumula si mai multe kilograme? Ca sa faci un mic dejun dietetic, ai nevoie de ingrediente putine, atent alese.

Poti compune masa de dimineata dintr-un aliment bogat in proteine animale, in grasimi saturate si monosaturate, cum este carnea slaba, branza, untul, dar nu trebuie sa le consumi pe toate la o masa, ci doar cate un aliment din aceasta categorie.

Langa proteinele animale poti adauga proteine vegetale si glucide complexe, cum sunt cele din avocado, quinoa, mazare, alge.

Bea apa plata si evit-o pe cea carbogazoasa, iar in privinta cafelei, incearca sa nu o combini cu lapte, pentru ca ingreuneaza digestia. Poti bea ceai verde sau negru, dar nu exagera cu ele.

Mic dejun dietetic, cea mai buna alegere pentru tine

Prima masa a zilei, consumata aproape zilnic, te ajuta sa-ti controlezi mai usor greutatea si iti furnizeaza fibre, calciu, vitaminele A si C. Daca optezi pentru un mic dejun dietetic, cu siguranta vei manca alimente cu mai putine grasimi si colesterol. Mai mult, trebuie sa stii ca cei care mananca dimineata sunt mai activi si au o mai buna capacitate de concentrare in prima parte a zilei.

2 ponturi ca sa nu ratezi masa de dimineata

Pentru ca de cele mai multe ori sarim peste micul dejun pe motiv ca nu avem timp sa mancam, iti propun sa te trezesti mai devreme cu un sfert de ora in fiecare zi. De asemenea, poti pregati micul dejun cu o seara inainte.

Atentie!

Sunt persoane care inteleg gresit ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, astfel ca aleg sa manance preparate traditionale care sunt incarcate de grasimi, de exemplu, omlete cu mult ulei, cu sunca sau carnati, branzeturi si lactate grase. Lor li se adauga si carbohidrati indulciti din gogosi, produse de patiserie, cereale cu mult zahar.

3 super idei de mic dejun dietetic

Ou fiert cu avocado pe o briosa integrala

Orice sandvis este mai gustos daca pui deasupra felii de miez de avocado! Pentru un mic dejun dietetic si gustos, alege un avocado potrivit de copt. Fa o briosa din faina interala, tai-o in jumatate, unge partile cu putin mustar si adauga peste el marar tocat, pentru un plus de savoare. Pune felii de avocado peste marar si langa sandvisul hranitor adauga un ou fiert.

Omleta cu fasole si rosii

Ca sa faci urmatorul exemplu de meniu pentru masa de dimineata ai nevoie de oua, din care faci o omleta simpla. Cateva rosii cherry si o cescuta de boabe de fasole fierte le tragi putin la tigaie in cateva picaturi de ulei, iar apoi servesti omleta cu rosii, fasole si putin sos pesto, ca sa-i dai mesei un plus de culoare. Poti manca si o felie de paine integrala, daca simti nevoia.

Quinoa cu somon si ou

Vrei sa-ti incepi ziua cu un mic dejun dietetic si puternic aromat? Aceasta varianta este perfecta pentru tine. Fierbe o cescuta de quinoa si savureaz-o cu somon afumat, un ou posat si cateva bucatele de miez de avocado. Poti presara si rondele de ceapa verde, daca vrei un plus de savoare.

Daca ai nevoie de un mic dejun pentru un abdomen plat, iata 3 idei!

Foto: realsimple.com