O problema de sanatate tot mai des intalnita, insomnia poate sa iti dea viata peste cap. Nimic nu este mai rau decat sa stai cu privirea pe tavan, sa numeri obsesiv, sa te trezesti constant in timpul noptii si dimineata sa ai senzatia ca nu ai dormit deloc. Poti invinge insomnia cu remedii naturale, care nu au efecte secundare, spre deosebire de pastilele de dormit.

Alimentatia sanatoasa, exercitiile fizice, anumite obiceiuri menite sa te relaxeze iti sunt aliate daca vrei sa te odihnesti bine. In afara de acestea, poti invinge insomnia cu remedii naturale eficiente!

Stresul afecteaza calitatea odihnei

In zilele noastre, stresul a devenit o normalitate. Toti stim ca exista si ne plangem de el, dar rareori facem ceva ca sa il excludem cu adevarat din viata noastra. Acest „dusman“ tacut, cum il numesc medicii, se instaleaza incet, dar sigur, in vietile noastre, fara sa ne dam seama de cat de periculos poate sa fie. In prima faza, stresul este insotit de simptome usoare, sub forma unor stari tensionate, o capacitate de concentrare redusa, greseli la serviciu, pentru ca apoi, in masura in care nu detensionam psihicul, sa apara problemele cu somnul, depresia si anxietatea. Intr-un studiat efectuat la Sleep Disorders and Research Center, din cadrul Henry Ford Hospital, din Detroit, cercetatorii au ajuns la concluzia ca persoanele cu un nivel ridicat de stres sunt cele mai predispuse la tulburari de somn. Se ajunge astfel la un cerc vicios: stresul da insomnie, iar aceasta provoaca, la randul ei, stres.

Ce nu e bine sa mananci seara

Vrei sa slabesti si nu mananci seara sau, dimpotriva, obisnuiesti sa iei masa principala a zilei inainte sa mergi la culcare? Infometarea poate sa ne dea orele de odihna peste cap, deoarece senzatia de foame impiedica organismul sa treaca in starea de repaus. Acest lucru este valabil si cand mancam prea mult si corpul are de procesat o cantitate prea mare de alimente in timpul noptii. Nutritionistii ne recomanda sa optam pentru o alimentatie sanatoasa, cu portii mici, din care nu trebuie sa lipseasca bananele, carnea slaba, branza de vaci, semintele de dovleac, migdalele, laptele si ceaiul verde. De asemenea, e bine sa evitam alimentele bogate in cofeina seara si sa nu consumam alcool cu doua-trei ore inainte de a merge la culcare.

Afectiuni care tulbura somnul

Pe lista cu probleme de sanatate care predispun la aparitia insomniei sau care favorizeaza tulburarile de somn se afla diabetul, bolile cardiovasculare, afectiunile rinichiului si astmul, dar si dezechilibrele hormonale. Atat calitatea, cat si timpul destinat odihnei sunt afectate, prin urmare trebuie sa iti faci analize periodic si sa depistezi sursele problemelor tale. Somnologii ne recomanda sa ne intocmim un program de somn, astfel incat organismul sa se obisnuiasca sa intre in starea de repaus la aceeasi ora, sa facem miscarea seara, sa indepartem sursele de zgomot si sa dormim intr-o camera intunecata si racoroasa. Nu sunt recomandate filme cu imagini violente inainte de a merge la culcare sau muzica mult prea tare in casti.

Cum poti invinge insomnia cu remedii naturale: ce solutii exista

Doctorii nu recomanda folosirea pastilelor de dormit fara reteta medicala, deoarece provoaca dependenta si au multe efecte secundare. Pe langa tehnicile de imbunatatire a somnului, poti invinge insomnia cu remedii naturale, numite si somnifere naturale, cum ar fi produsele Bien Dormir Valeriana Forte si Bien Dormir Melatonina Forte. Primul contine extract de valeriana, de passiflora si de musetel, plante despre care se stie ca relaxeaza corpul si il ajuta sa se afunde in lumea viselor. Este indicat pentru tulburari ale duratei si calitatii somnului sau in insomniile cauzate de starile de neliniste, stres si tensiune nervoasa.

Bien Dormir Melatonina Forte ii ajuta pe cei care lucreaza noaptea sau in conditii de iluminare artificiala, care schimba fusul orar, persoanelor suprasolicitate, in urma unui efort fizic sau intelectual intens, cu oboseala cronica, in urma privarii repetate de somn. Are in compozitie extract de passiflora, extract de musetel si melatonina si comprimatele trebuie luate cu aproximativ o ora inainte de culcare, dupa care se recomanda repaus la pat. Durata de administrare recomandata este de doua-patru saptamani.

Atat Bien Dormir Valeriana Forte, cat si Bien Dormir Melatonina Forte nu trebuie asociate cu alcool si nu trebuie consumate inainte de conduce. De asemenea, citeste bine prospectul fiecarui produs inainte de a-l consuma.

Daca ti-a placut articolul despre cum poti invinge insomnia cu remedii naturale, citeste si: Reguli pentru un somn odihnitor. Nu ora de culcare e cheia!

Foto: Guliver