mancatul in exces

Mancatul in exces nu doar ca adauga cateva kilograme in plus. Nu doar ca baloneaza. Dar ne poate afecta si dispozitia si chiar somnul. Intrucat alimentatia de Sarbatori va fi una imbelsugata, citeste ce poate face mancatul in exces.

De la Craciun pana la Revelion, celebram de cele mai multe ori cu rasfat culinar. Fie ca e vorba de cateva dulciuri in plus sau de cateva pahare de sampanie ori de feluri de mancare festive, depasim limita cand vine vorba de alimentatia de Sarbatori.

Mancatul in exces ne impacteaza nu doar linia taliei, insa ne afecteaza chiar somnul. Si daca tot sunt zile libere sau vacanta, nu ar fi pacat sa nu te odihnesti? Tocmai de aceea, specialistii de la Huffington Post iti spun cum sa nu lasi alimentatia de sarbatori sa iti faca rau.

Stai departe de metoda infometarii

Desi ai zice ca este mai bine sa te infometezi toata ziua pana la masa cea cu de toate, nu este o idee buna sa mananci in exces mai tarziu.

Studiile arata ca, dimpotriva, a te aseza la masa cu stomacul gol duce la alegeri alimentare nesanatoase. Apoi vei avea pofte de carbohidrati. Iar mancatul in exces de carbohidrati cauzeaza indice glicemic mare. Dupa care urmeaza scaderea glicemiei, marcata de slabiciune.

Solutia ca alimentatia de sarbatori sa nu iti dea viata peste cap este sa mananci mese regulate si gustari, asa incat sa nu exagerezi la masa. Alege proteine slabe, legume, fructe si mai putine zaharuri, asa vei controla mai bine ce mananci.

Alimentatia de sarbatori: opteaza pentru portii mici

E greu sa rezisti tentatiilor. Insa mancatul in exces iti afecteaza somnul si talia. Desi o masa imbelsugata alaturi de familie si prieteni e traditionala, alege portii mici, asa incat sa digeri usor, deci fara sa ai probleme de somn.

Indigestia si balonarea sunt efecte ale unei mese copioase. O masa normala are nevoie de pana la 3 ore sa treaca prin sistemul digestiv, in timp ce o masa imbelsugata se poate digera si pana la 12 ore, corpul lucrand “peste program”. Ceea ce va duce la ameteli si crize de bile.

Opreste-te cand te-ai saturat. Mancatul in exces iti afecteaza somnul

Atunci cand mananci prea mult, poti sa simti ca inca un fel de mancare nu va face o diferenta prea mare. Insa mancatul in exces are consecinte asupra somnului si asupra corpului.

Daca crezi ca deja ai gustat din toate si ca o felie de desert nu se va observa, gandeste-te mai bine! Opreste-te cand te simti plin, asa incat sa te poti bucura constient de ceea ce mananci. Si asa incat reactia corpului suprasolicitat sa nu iti strice somnul.

Totul tine si de timp

Daca vrei sa mananci mult, macar alege sa te rasfeti dimineata devreme, asa incat corpul sa aiba timp sa digere alimentele grele. Cel mai bine este sa lasi cateva ore intre cina si culcare. Daca te intinzi exact dupa masa, vei avea arsuri. Cel mai bine este sa mergi la o plimbare, pentru ca miscarea va ajuta la reglarea nivelului zaharului din sange si va ameliora digestia.

Limiteaza cafeaua si cockteilurile de sarbatori

Ai spune ca o bautura-doua inainte de culcare te vor ajuta sa adormi dupa o masa copioasa. Insa alcoolul va deregla si mai mult odihna ta.

La cateva ore dupa consum, alcoolul te va trezi. In plus, cand bei peste masura, nu vei dormi profund, deci calitatea somnului scade considerabil. Astfel te vei simti obosita.

Pe langa alcool si mancatul in exces de sarbatori, ai grija si la aportul de cafeina. Desi ai spune ca sunt stimulente, specialistii Huffington Post afirma ca bauturile energizante – cafeaua, ceaiul, bauturile carbogazoase, ciocolata – iti afecteaza somnul. E necesar sa limitezi consumul cu pana la 8 ore inainte de culcare.

Citeste si: Ceaiuri digestive – ce bei ca sa fii din nou in forma dupa Sarbatori

Foto: Guliver