Daca nu ai un program de sala bine pus la punct, afla ca mersul pe jos te ajuta sa slabesti! Te intrebi cat de mult trebuie sa mergi ca sa scapi de kilogramele nedorite? Zilnic, daca poti! In primul rand, trebuie sa iti spun ca exista o serie de aplicatii care te ajuta sa inregistrezi distanta parcursa si caloriile consumate. 

Pentru a pierde in greutate, o persoana trebuia sa faca, in medie, aproximativ 2.000 de pasi pe zi, ceea ce echivaleaza cu arderea a aproximativ 100 de calorii. Dar, potrivit elitedaily.com, este necesar sa faci aproximativ 10.000 de pasi zilnic, in medie, daca vrei sa scapi de kilogramele nedorite. Mai mult, daca maresti numarul pasilor la 20.000, vei avea voie sa incalci si cateva reguli de nutritie.

In fond, mersul pe jos este cea mai usoara metoda sa slabesti. Nu ai nevoie de echipament special, te poti bucura de aerul curat si vei scapa si de stres.

Mersul pe jos te ajuta sa slabesti

Este adevarat ca mersul pe jos te ajuta sa slabesti fara prea mult stres, dar sunt si alte lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand optezi pentru acest tip de miscare.

1. Alimentatia

Stii foarte bine ca sportul si alimentatia sanatoasa merg mana in mana; din acest motiv trebuie sa fii foarte atenta ce consumi. Este timpul sa renunti la pizza, gogosi, covrigei, prajituri sau bauturi carbogazoase. Numarul de calorii pe care il poti arde in timpul mersului se calculeaza pe baza greutatii tale corporale si a ritmului de mers. Cum ziceam, daca faci 2.000 de pasi pe o distanta de 1.6 kilometri, poti arde 100 de calorii. Daca iti doresti rezultate, este indicat sa faci cel putin 10.000 de pasi pe zi. Eu mi-am descarcat o aplicatie pe telefon care ma ajuta sa numar cati pasi am facut. Foarte multi antrenori de fitness spun ca este bine sa incerci sa arzi mai multe calorii decat ai consumat.

2. Intensitatea

O plimbare prin cartier sau prin parc este mult mai buna decat statul in fata calculatorului sau a televizorului. Dar conteaza si intensitatea! Este recomandat sa mergi intr-un ritm normal, timp de 50 de minute, in acest mod veo reusi sa arzi 200 de calorii. Daca vrei sa arzi mai multe calorii, dar nu iti doresti sa obosesti prea mult, poti mari putin ritmul si sa reduci timpul plimbarii la 30 – 40 de minute.

3. Fiecare pas conteaza

Poate ca ti se pare destul de strict sa numeri zilnic cati pasi ai facut sau sa maresti numarul acestora, dar mersul pe jos te ajuta sa slabesti. Profita de vremea mai calda si mergi mai mult pe jos, indiferent daca este o zi de munca sau de weekend. Foloseste scarile in loc sa folosesti liftul, coboara din autobuz cu o statie mai devreme sau mergi catre casa pe jos. Tine minte, fiecare pas conteaza!

Cum poti sa-ti cresti numarul de pasi zilnic:

  • parcheaza masina mai departe de locul unde vrei sa ajungi sau coboara din autobuz cu o statie mai devreme
  • mergi pe jos ori de cate ori ai distante mici de parcurs
  • foloseste mai des scarile si evita sa folosesti liftul
  • incearca sa te ridici mai des de la birou si sa faci putina miscare
  • plimba-te in aer liber
  • mergi la cumparaturi

Stiai ca mersul pe jos este o metoda eficienta impotriva stresului? Iata de ce!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver