Cele mai multe produse care promit slabirea intr-un timp scurt, fara infometare, se bazeaza pe calitatile cromului de a inhiba apetitul, pe cele ale magneziului, care accelereaza metabolismul, si pe potasiu, bun diuretic, care elimina surplusul de apa din tesuturi. Mineralele care te ajuta sa slabesti pot fi procurate direct din alimente, nu trebuie sa dai bani grei pe tot felul de produse, care au o multime de reactii adverse.

Cele mai bune rezultate le ofera cromul, pe care il gasesti in broccoli, fasole, oua, nuci, dar si magneziul si potasiul ocupa locuri onorabile in lista cu mineralele care te ajuta sa slabesti sanatos, fara risc sa suferi din pricina efectului yo-yo. Ce inseamna efect yo-yo? Alternari ale greutatii! Pe scurt, dupa dieta risti sa te ingrasi la loc, poate cu cateva kilograme in plus fata de greutatea initiala, in timp record.

De fiecare data cand tii o cura de slabire, sunt convinsa ca primul lucru la care te gandesti este sa renunti la paine, la prajeli si la dulciuri. Data viitoare cand incerci sa dai jos cateva kilograme fa-o inteligent. E obligatoriu sa te concentrezi asupra aportului de carbohidrati, proteine, grasimi, dar nu uita de vitamine si minerale, pentru ca acestea te ajuta sa nu mai mananci mult, echilibreaza rata metabolica, scad zaharul din sange si grabesc arderea caloriilor.

Mineralele care te ajuta sa slabesti – topul celor mai bune

Cromul inhiba apetitul

Odata cu reducerea poftei de mancare dispare si nevoia de ceva dulce, datorita calitatilor acestui mineral de reglare a zaharului din sange. Un nivel scazut al glicemiei produce stari inexplicabile de oboseala si insomnie, pofta de dulciuri si iritabilitate.

Cu varsta, cantitatea de crom prezenta in organism incepe sa scada, acelasi fenomen avand loc si in timpul efortului fizic. Ca sa refaci doza optima de crom din organism, mananca oua, cartofi, spanac, broccoli, fasole,  scoici si nuci. E bine sa intrebi un medic inainte cat trebuie sa mananci, pentru ca difera cantitatea dupa greutate, varsta, stil de viata si sanatatea fiecarei persoane in parte.

Magneziul regleaza metabolismul

Acest mineral are o influenta benefica asupra ratei metabolice, reduce stresul, scade colesterolul din sange si imbunatateste tranzitul intestinal. Ca sa asimilezi magneziu, trebuie sa renunti sau sa reduci consumul de carne, pentru ca acesta impiedica absortia lui. Aproximativ 350 mg de magneziu avem nevoie pe zi, iar necesarul pentru barbati este de 400 mg.

Cele mai bune surse de magneziu sunt legumele cu frunze verzi, cerealele integrale, leguminoasele, fructele uscate si cele oleaginoase. De exemplu, nucile caju contin 252 mg la 100 g.

Potasiul are proprietati diuretice

El regleaza cantitatea de apa din testuturi si ajuta corpul sa limine excesul. Poate fi procurat din caise uscate, care contin peste 1.500 mg la 100 g de produs, si banane uscate, care au aproximativ 1150 mg la suta de grame. Doza zilnica recomandata este de pana la 5.000 mg, in functie de varsta si stil de viata.

Zincul regleaza pofta de mancare

Si zincul este unul din mineralele care te ajuta sa slabesti, pentru ca mentine glicemia la valori normale, intareste sistemul imunitar, dar si oasele si dantura. Poate cel mai important efect pozitiv al zincului asupra organsimului este ca impiedica aparitia poftei de ceva dulce. Fasolea, alunele, migdalele, nucile, semintele sunt surse valoroase de zinc. Savureaza-le, dar ai grija la aportul de calorii!

Stii ce pericole pentru sanatate produce deficitul de magneziu? 10 efecte nu tocmai placute ale lui.

Foto: Guliver