Daca nu ai stare atunci cand petreci foarte mult timp pe scaun, la birou, avem vesti bune! Un nou studiu spune ca femeile care dau din picioare sau isi schimba des pozitia se protejeaza de daunele sedentarismului.

Efectele daunatoare ale statului excesiv pe scaun se cunosc de foarte mult timp. Daca nu ai stare atunci cand stai jos, corpul tau incearca sa se protejeze, potrivit Guardian.co.uk. Cercetatorii spun ca femeile care isi schimba des pozitia sau se misca atunci cand stau pe scaun in timpul programului de munca sunt mai protejate de efectele sedentarismului.

In schimb, femeile care stau nemiscate timp de cateva ore, au mai multe sanse sa aiba probleme de sanatate si sa piarda ani din viata. Studiul a fost inceput in perioada 1999-2002. Iar femeile care au participat au fost contactate din nou anul trecut. Cele 12.000 de femei au fost impartite in trei grupe: cele care se miscau mai mult, cele care nu se miscau deloc si cele care se situau undeva intre cele doua categorii.

Ce se intampla cand nu ai stare?

Studiul a arata ca femeile care stateau pe scaun timp peste sapte ore pe zi aveau 30% sanse sa moara din orice cauza decat cele care stateau sub cinci ore. Dar numai daca faceau parte din grupul care nu se misca aproape deloc. In schimb, femeile din celelalte doua grupuri nu aveau acest risc, chiar daca stateau mult pe scaun.

Descoperirile studiului sunt momentan doar orientative, pentru ca femeile si-au autoevaluat gradul de miscare in scaun, la birou, si ar putea subestima sau supraestima agitatia. Conducatoarea studiului spune ca aceste mici miscari zilnice pot schimba procese fiziologice, chiar daca nivelul de activitate fizica este mult mai mic decat cel atunci cand mergi la sala, de exemplu.

Agitatia perceputa de ceilalti atunci cand te misti in scaun poate sa dea impresia ca nu te poti concentra sau ca esti nepoliticoasa. Dar pana la urma, daca aceste miscari sunt benefice, le poti explica cei din jur ca nu ai nimic personal impotriva lor.

Asa ca, daca stai pe scaun la serviciu mai mult de trei ore pe zi, incearca sa iti misti putin membrele. Sa bati din picioare usor, sa le balansezi si sa le faci sa vibreze usor. Si nu uita sa faci cat mai multa miscare si sa stai cat mai putin jos! Merita, pentru sanatatea ta!

Citeste si ce spune un specialist despre daunele sedentarismului!

Foto: Stocksnap.io