Alimente bogate in proteine

Probabil ca o dieta bazata doar pe legume si alimente sanatoase nu se numara printre favoritele tale, mai ales daca obisnuiesti sa consumi putina carne din cand in cand. Daca te gandesti ca nu iti poti lua sursa de proteine si din alta parte, te inseli. Aceste 20 de alimente bogate in proteine te ajuta sa ai o dieta sanatoasa si sa renunti la consumul de carne. 

Potrivit eatclean.ro, aceasta lista cu 20 de alimente bogate in proteine te poate ajuta sa inlocuiesti foarte multe alimente mai putin sanatoase. In plus, aceste alimente sunt foarte gustoase si pot fi adaugate si in salate.

20 de alimente bogate in proteine

1. Fasole verde

Fasolea verde este foarta sanatoasa si bogata in proteine. O portie de 155 de grame de fasole verde contine 18 grame de proteine. Asadar, este o sursa importanta de proteine. Cumpara doar fasole verde organica, nu congelata. Mai mult, este bine sa eviti acele soiuri care au fost tratate cu pesticide sau tot felul de subsante care sunt periculoase pentru sanatate. Poti prepara o salata de sparanghel, fasole verde si oua, este foarte gustoasa si bogata in proteine.

2. Soia organica

Soia organica, preparata in casa, este facuta din boabe de soia fierte si ambalate in forma unui baton. Soia preparata in casa se poate consuma ca atare, iar un baton de 85 de grame contine 16 grame de proteine.

3. Tofu

Tofu este o alta sursa importanta de proteine, o portie de 100 de grame de tofu contine aproximativ 15 grame de proteine. Acest aliment poate fi consumat ca atare, poate fi preparat in tigaie cu putin ulei sau poate fi adaugat in omlete si salate.

4. Linte

Cu un continut slab de calorii, bogate in fibre si proteine, lintea este o alegere sanatoasa. Poate fi folosita la prepararea supelor sau poate fi folosita la prepararea altor mancaruri. O portie de 100 de grame de linte contine noua grame de proteine.

5. Fasole neagra

Fasolea neagra are foarte multe beneficii asupra sanatatii si este o importanta sursa de proteine. O portie de 30 de grame de fasole neagra contine aproximativ opt grame de proteine. Mai mult, fasolea neagra este bogata in fibre, potasiu, vitamina B6 si contine foarte multi nutrienti.

6. Fasole alba

O portie de 200 de grame de fasole alba contine aproximativ opt grame de proteine. Fasolea alba este si o sursa importanta de magneziu, antioxidanti si contine cantitati importante de molibden implicat in procesul de detoxifiere.

7. Unt de arahide

O portie de 65 de grame de unt de arahide contine aproximativ sapte grame de proteine. Untul de arahide este foarte gustos si sanatos si il poti introduce cu usurinta in alimentatia ta. Il poti consuma ca atare sau il poti consuma cu banane.

8. Orez salbatic

Orezul salbatic poate inlocui cu succes quinoa. O portie de 165 de grame de orez salbatic contine aproximativ 7 grame de proteine. Il poti prepara in diferite feluri, este foarte gustos si este o importanta sursa de proteine.

9. Naut

Si nautul se afla pe lista cu alimente bogate in proteine. Folosit pentru prepararea humusului, nautul este o sursa importanta de proteine si un aliment foarte sanatos. O portie de 100 de grame de naut contine aproximativ sase grame de proteine.

10. Migdale

Migdalele sunt bogate in proteine, vitamina E si contin foarte multi nutrienti si enzime. Nu contin carbohidrati si din acest motiv nu exista riscul sa acumulezi kilograme in plus. O portie de 35 de grame de migdale contine sase grame de proteine. Sunt foarte sanatoase atat pentru sanatatea organismului, cat si pentru sanatatea pielii. Mai mult, migdalele iti asigura 61% din necesarul zilnic de magneziu.

11. Seminte de chia

Semintele de chia contin foarte multe fibre, ceea ce iti ofera senzatia de satietate, sunt usor de digerat, sunt bogate in proteine si sunt recomandate in foarte multe diete. Doua linguri de seminte de chia contin sase grame de proteine.

12. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz nu sunt doar o sursa importanta de proteine, ci au si un indice glicemic foarte mic, ceea ce inseamna ca ajuta la reglarea nivelului de zahar din organism. Sunt foarte satioase si pot inlocui cu succes o masa. O portie de 40 de grame de seminte de chia contine cinci grame de proteine.

13. Caju

O portie de 40 de grame de caju contine cinci grame de proteine, ceea ce inseamna ca acest alimente este o sursa importanta de proteine. Mai mult, nucile caju iti asigura 20% din necesarul zilnic de magneziu si 12% din necesarul zilnic de vitamina K.

14. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac sunt bogate in calorii datorita acizilor grasi mononesaturati care ajuta la scaderea nivelului colesterolului rau. Patru linguri de seminte de dovleac contin cinci grame de proteine. Contin foarte multi nutrienti si iti asigura aproape jumatate din necesarul zilnic de magneziu.

15. Cartofi

Cartofii sunt o alta sursa importanta de proteine. Un cartof de marime medie contine patru grame de proteine. Desi cartofii nu sunt recomandati in unele diete, un singur cartof iti poate asigura 20% din necesarul zilnic de potasiu.

16. Spanac

Spanacul este o sursa importanta de proteine si fier si este foarte sanatos. 115 grame de spanac contin trei grame de proteine. Nutritionistii nu recomanda fierberea frunzelor de spanac, toate proprietatile lui pastrandu-se numai in stare cruda. Asadar, poti sa prepari o salata de spanac, insa este recomandat sa adaugi si alte alimente bogate in proteine.

17. Porumb

Porumbul se incadreaza si el cu succes pe lista cu alimente bogate in proteine. Are o serie de beneficii asupra sanatatii si este recomandat in foarte multe diete. Ofera organismului foarte multe substante nutritive, cum ar fi acizii grasi sau sintosterolul. O portie de 90 de grame de porumb contine aproximativ trei grame de proteine. Ca si cartofii, porumbul nu iti ofera foarte multe beneficii, dar il poti consuma alaturi de alte alimente bogate in proteine. Il poti adauga la o salata de ton sau la o salata de legume.

18. Avocado

Unii il considera fruct, iar altii leguma, dar acest aliment are foarte multe beneficii asupra sanatatii. Este bogat in nutrienti, este foarte hranitor, contine foarte multe vitamine (A, C, D, E, K si opt tipuri de vitamina B si acid folic) si este bogat in potasiu. O portie de 73 de grame de avocado contine doua grame de proteine. Pentru a te bucura mai mult de beneficiile acestui aliment, foloseste-l la prepararea diferitelor salate sau mancaruri.

19. Broccoli

Broccoli nu numai ca este o sursa importanta de fibre, dar are si un continut bogat de proteine. Acest aliment ajuta la combaterea cancerului si poate fi adaugat in foarte multe retete sau la salate. O portie de 45 de grame de broccoli contine doua grame de proteine.

20. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles se afla si ea pe lista cu alimente bogate in proteine. Ajuta la procesul de detoxifiere a organismului si este si o importanta sursa de sulf. O portie de 50 de grame de varza de Bruxelles contine doua grame de proteine. Este recomandat sa o folosesti la prepararea salatelor sau mancarurilor. In plus, este o sursa importanta de potasiu si vitamina K.

Ai probleme cu acneea? Iata patru alimente care o combat!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver