4 greseli nesanatoase la micul dejun. Si cum sa le eviti

Indiferent daca este momentul tau preferat al zilei sau o masa ca oricare alta, la micul dejun este este recomandat sa consumi numai alimente sanatoase, care iti dau energie pentru intreaga zi, scrie mindbodygreen.com. Iata, asadar, patru greseli nesanatoase la micul dejun si cum sa le eviti!

Daca optezi pentru alimente nesanatoase la micul dejun, organismul tau nu va beneficia de vitaminele si mineralele esentiale pentru a functiona corespunzator, asa ca vei fi lipsita de energie si vei avea o continua senzatie de foame pe tot parcursul zilei. Asadar, este bine sa tii cont de aceste patru greseli nesanatoase la micul dejun.

4 greseli nesanatoase la micul dejun

1. Mananci cereale care contin mult zahar

Foarte multe persoane opteaza pentru cereale la micul dejun, insa, potrivit medicilor nutritionisti, foarte multe cereale care se gasesc pe piata contin zahar sau carbohidrati, ceea ce inseamna ca acestea nu sunt o alegere tocmai sanatoasa pentru micul dejun. Rezultatul? Foarte multe persoane se vor confrunta cu senzatia de foame imediat dupa ce s-au ridicat de la masa.

Mai mult decat atat, medicii sustin ca foarte multe cereale sunt facute din plante care au fost modificate genetic si care au fost tratate cu diferite substante periculoase. In concluzie, medicii sunt de parere ca cerealele de proasta calitate ar trebui evitate la micul dejun.

2. Nu toate sucurile sunt sanatoase!

Curele de slabire sau de detoxifiere cu sucuri naturale sunt foarte sanatoase si au foarte multe beneficii asupra organismului, insa bauturile care se gasesc in comert nu sunt o optiune tocmai buna. Medicii sustin ca acestea nu contin suficiente fibre sau proteine, asa ca organismul tau nu va putea sa functioneze bine. Mai mult decat atat, foarte multe sucuri din comert contin zahar, astfel incat sa aiba gust bun.

3. Savurezi de la primele ore clatite americane sau alte preparate similare

Astfel de dulciuri sunt gustoase, insa nu reprezinta o alegere sanatoasa pentru micul dejun, pentru ca ele au un continut ridicat de carbohidrati, zahar si alte substante care nu sunt recomandate de medici. In plus, combinatia de clatite americane sau alte preparate similare cu diferite sosuri, dulceturi, nutella sau siropuri de artar, din nou, nu este o alegere sanatoasa. Medicii sunt de parare ca astfel de alimente iti scad energia si nu au efectele dorite asupra sanatatii.

4. Optezi pentru produse de patiserie, cum ar fi un croissant cu unt sau briose

Pe lista cu greseli nesanatoase la micul dejun se afla si aceste alimente pe care, de regula, le iei la pachet, in drum spre birou. Medicii sustin ca ele nu sunt o optiune buna pentru micul dejun, intrucat contin zahar, faina rafinata, grasimi sau ingrediente modificate genetic, asa ca au un continut foarte mic de nutrienti esentiali pentru organism.

Cum sa eviti aceste greseli nesanatoase la micul dejun

Poate ca acum te intrebi cu ce sa inlocuiesti aceste alimente din moment ce obisnuiesti sa le consumi destul de des la micul dejun, dar afla ca ai foarte multe optiuni. Trebuie doar sa optezi pentru alimente simple si sanatoase sau pentru combinatii de alimente care iti asigura necesarul de vitamine, proteine si minerale necesare pentru sanatatea ta.

1. Foloseste legume proaspete in omleta

Daca vrei sa prepari ceva rapid si sanatos, de exemplu, poti sa folosesti legume proaspete cand faci omleta. Legumele sunt bogate in vitamine si minerale, iar ouale sunt bogate in proteine, asa ca aceasta combinatie este perfecta pentru un mic dejun sanatos si savuros. Ai grija insa sa nu pui ulei!

2. Bea un smoothie

Smoothie-urile sunt un mod excelent pentru a-ti incepe ziua. Sunt bogate in vitamine, proteine, fibre si nutrienti si sunt foarte usor de facut. Ai la dispozitie foarte multe retete pentru smoothie-uri, trebuie doar sa alegi alimentele care iti plac si sa prepari aceste bauturi miraculoase. Poti sa folosesti si verdeata sau diferite condimente.

3. Opteaza pentru o budinca delicioasa cu seminte de chia

Pentru aceasta reteta, ai nevoie de doua linguri de seminte de chia, 250 ml lapte de migdale sau lapte de cocos, o lingura de cacao pudra, o lingurita de scortisoara, putin indulcitor natural pe baza de stevie si putina sare de mare. Pune toate aceste ingredientele intr-un borcan, inchide-l si agita-l bine. Lasa compozitia la rece timp de 15 minute, apoi o poti savura rece.

Daca ti-a placut acest articol cu greseli nesanatoase la micul dejun, iata si un articol cu ce mananca nutritionistii la micul dejun!

Foto: Guliver