a evita cresterea in greutate

Pe masura ce inaintam in varsta, in special cand depasim depasim 35-45 de ani, metabolismul se schimba, iar tendinta de a acumula grasime creste. Studiile au demonstrat ca atat femeile, dar mai ales barbatii – pe masura scaderii productiei de HCG, respectiv testosteron – experimenteaza o crestere majora in greutate, in special in timpul iernii. Iata cateva metode pentru a evita cresterea in greutate in sezonul rece!

Dr. Horatiu Albu, master in biologie moleculara, ne explica importanta nutrientilor pentru protejarea organismului in sezonul rece, prezentandu-ne 6 secrete pentru a evita cresterea in greutate.

1. Alege alimente sanatoase

Nu trebuie sa renunti in totalitate la alimentele preferate pentru a evita cresterea in greutate, insa trebuie sa alegi cu intelepciune ceea ce mananci, daca iti doresti ca talia ta sa nu se mareasca vizibil in perioada de iarna. Opteaza pentru legume gatite, cum ar fi morcovi, ceapa, sfecla, dovleac, cartofi dulci, napi, pastarnac.

2. Condimenteaza mancarea

Pentru a renunta la carbohidrati, adauga savoare mancarii utilizand condimente si va fi un pic mai usor sa renunti la ingredientele nesanatoase. De exemplu, poti folosi scortisoara de Ceylon, nucsoara sau vanilia de Bourbon. De asemenea, e bine sa ai in casa rozmarin si alte ierburi aromatice de buna calitate. Acestea fac minuni pentru papilele gustative si nu va fi nevoie sa adaugi alte ingrediente nocive in mancare. Foloseste doar suc proaspat de lamaie si ulei de masline in salate.

3. Linisteste-ti corpul cu preparate calde

Sezonul rece este o sursa de stres pentru organism. Pentru a mentine temperatura stabila si a evita cresterea in greutate, avem nevoie de mai multa energie. Elimina alimentele nesanatoase si mesele reci din dieta si inlocuieste-le cu supe sanatoase si preparate cu multe legume cu frunze verzi, usturoi si ceapa.

De asemenea, include in mancare condimente precum ardei iute, ghimbir si plante aromatice. Acestea vor ajuta corpul sa-si pastreze temperatura optima si vor da o stare de bine persoanei care le consuma. „O dieta echilibrata si un stil de viata sanatos sunt esentiale pentru o viata lipsita de probleme, un organism puternic si un creier dezvoltat. Un aliment important pentru mentinerea pe termen lung a sanatatii este Vitaquell Lecitina granulara Pura Fit & Vital, care poate fi comandat de pe www.farmaciaortomoleculara.ro“, recomanda specialistul.

4. Gateste inteligent pentru a evita cresterea in greutate

Renunta la untul clasic si foloseste untul sau uleiul de cocos in retete, pentru o aroma delicioasa, fara ingrediente nocive. In plus, foloseste faina de migdale daca faci paine si biscuiti. Incerca retete sanatoase si combinatii inteligente, cum ar fi un amestec de migdale, nuca de cocos, unt de caju si un varf de cutit de sare de mare.

5. Mananca inainte de a pleca de acasa

La petreceri, opteaza pentru o farfurie mai mica! Intotdeauna mananca inainte de a merge la o petrecere sau o intalnire. Cu aproximativ 30 minute inainte de a pleca, consuma o gustare sanatoasa cu proteine si grasimi sanatoase, alcatuita dintr-o mana de fructe de padure uscate si una de nuci sau de seminte.

6. Alege cereale de calitate

Nu trebuie sa renunti in totalitate la cereale iarna, doar alege-le pe cele mai potrivite, cat mai putin rafinate si cu indice glicemic cat mai scazut. Optiunile inteligente includ quinoa, mei, amarant, orez salbatic. Alege cate un tip de cereale pe care sa le consumi zilnic, iar pentru a diversifica, iti poti face un program pe saptamana folosind retete precum tacos, fajitas, budinca de orez, risotto si multe altele.

Daca vrei sa stii mai multe despre cum ai putea evita cresterea in greutate, citeste si: 5 plante care te ajuta sa pierzi in greutate.

Foto: Guliver