alimente bogate in nutrienti

Primavara este perioada cea mai frumoasa din an, temperaturile incep sa creasca, natura isi reia cursul firesc si este momentul perfect pentru a te bucura de toate beneficiile fructelor si legumelor de sezon, scrie mindbodygreen.com. In aceasta perioada, ai la dispozitie multe alimente bogate in nutrienti, asa ca este recomandat sa le incluzi in alimentatia ta. 

Dupa o perioada in care ai consumat alimente mai grele, este timpul sa incluzi in dieta cat mai multe alimente bogate in nutrienti si sa te bucuri de toate beneficiile pe care le au acestea asupra sanatatii.

7 alimente bogate in nutrienti pe care sa le mananci chiar acum

1. Plantele verzi

Pe langa textura lor delicata, plantele verzi sunt bogate in nutrienti si au numeroase beneficii asupra sanatatii. Acestea au aproape de sase ori mai multi nutrienti decat legumele sau fructele pe care le produc, asa ca este important sa le incluzi in alimentatia ta. In aceasta categorie intra frunzele de sfecla, varza kale, busuiocul, fasolea verde, spanacul si multe alte plante care contin vitaminele C, E si betacaroten.

2. Capsunele

Capsunele sunt gustoase, proaspete, aromate, pot fi incluse cu usurinta in alimentatie si partea cea mai buna este ca sunt bogate in vitamina C, magneziu si fibre. Poti sa le servesti ca atare sau poti sa le folosesti in diferite retete. De exemplu, daca vrei sa te bucuri de o portie de sanatate curata, poti sa prepari o salata de spanac cu capsune. Continutul de vitamina C din aceste delicioase fructe de sezon iti ajuta organismul sa asimileze mai repede fierul din spanac.

3. Nasturel

Nasturelul este recunoscut pentru beneficiile sale miraculoase asupra sanatatii, este bogat in vitaminele K, A si C si poate fi inclus cu usurinta in alimentatie. Poate fi adaugat in supe, salate sau chiar in alte preparate. Este foarte scazut in calorii, insa bogat in fitonutrienti si antioxidanti care ajuta la formarea si intarirea oaselelor si limiteaza prejudiciului neuronal din creier.

4. Ridichile

Ridichile sunt bogate in nutrienti si antioxidanti si sunt recomandate in salate sau pot fi consumate ca atare. Sunt foarte apreciate pentru continutul lor ridicat in vitamina C, acid folic si potasiu, dar si pentru continutul de vitamina B6. Se gasesc pe piata doar primavara si ajuta la combaterea asteniei si la intarirea sistemului imunitar.

5. Sparanghelul

Sparanghelul are un continut bogat de nutrienti si antioxidanti, este foarte gustos si poate fi adaugat in diferite mancaruri sau salate. Avand un continut bogat de vitaminele B si K, seleniu si fibre, sparanghelul te ajuta sa ai o sanatate de fier.

6. Menta

Menta nu este numai o planta aromata, ci are numeroase beneficii asupra sanatatii. Ajuta la imbunatatirea sistemului digestiv, are un efect puternic asupra sistemului nervos, detoxifica organismul si faciliteaza digestia grasimilor. Are efect antibiotic si previne aparitia infectiilor.

7. Mazarea

In aceasta perioada este recomandat sa consumi si mazare. Aceasta este bogata in proteine, vitamina K si fibre, care ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar, controleaza nivelul de zahar din sange si regleaza digestia. Are un continut caloric scazut, poate fi inclusa cu usurinta in alimentatie si are si un continut ridicat de acizi grasi si Omega 3.

Daca ti-a placut articolul despre alimente bogate in nutrienti, iti propun sa citesti si articolul despre alimente care te ajuta sa ai o piele frumoasa si sanatoasa!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver