Alimente care te ajuta sa adormi mai repede

Lipsa somnului poate cauza probleme grave de sanatate, poate duce la stari de confuzie, depresie, anxietate sau alte afectiuni, insa poti sa iti reglezi programul cu ajutorul unei alimentatii sanatoase. Bustle.com iti pune la dispozitie o lista cu alimente care te ajuta sa adormi mai repede.

Este suficient sa incluzi in dieta ta aceste alimente care te ajuta sa adormi mai repede si vei reusi sa ai un somn linistit. Poti sa consumi aceste alimente in timpul zilei sau poti sa le mananci inainte sa dormi.

Alimente care te ajuta sa adormi mai repede

1. Triptofanul din alimente te ajuta sa iti reglezi somnul

Triptofanul este un aminoacid esential pe care organismul nu il sintetizeaza in mod natural si trebuie obtinut din surse alimentare. Triptofanul iti induce o stare de calm si te ajuta sa adormi mai usor. In cazul in care nu reusesti sa dormi suficient, este recomandat sa consumi alimente precum lapte, miere, nuci, seminte, banane, oua sau miere.

2. Salata verde contine substante esentiale pentru organism

Salata verde contine foarte multe substante nutritive, are numeroase beneficii asupra sanatatii si este recomandata si pentru vindecarea tulburarilor gastrointestinale. Salata verde contine o substanta numita lectucarium – aceasta are capacitatea de a induce somnul si din acest motiv este folosita pentru tratarea insomniilor.

3. Consumul de peste te ajuta sa ai un somn linistit

Consumul de peste are foarte multe beneficii asupra sanatatii, iar pentru reglarea somnului este recomandat sa consumi ton sau somon. Aceste tipuri de peste sunt bogate in vitamina B6, care ajuta organismul uman sa produca melatonina si serotonina – doua substante care te ajuta sa ai un somn linistit.

4. Orezul imbunatateste calitatea somnului

Consumul de orez este asociat cu o imbunatatire a calitatii somnului. Conform specialistilor, indicele glicemic ridicat al orezului creste nivelul de triptofan, proteina utila pentru producerea serotoninei. Asadar, este recomandat sa consumi o portie de orez inainte de somn si vei scapa de insomnii.

5. Broccoli este o sursa importanta de fibre

Broccoli este o sursa importanta de fibre, iar acestea te ajuta sa ai un somn odihnitor, arata un studiu recent. Daca nu iti place acest aliment, poti sa optezi pentru avocado sau alte alimente care contin fibre, important este sa ai o alimentatie care te ajuta sa adormi mai repede.

6. Cerealele sunt o sursa buna de carbohidrati

Obisnuiesti sa consumi cereale cu lapte la micul dejun? Poti sa renunti la acest obicei si sa le consumi seara, inainte sa mergi la somn. Carbohidratii din cereale si calciul din lapte te ajuta sa adormi mai repede si iti regleaza programul de somn.

7. Humusul este bogat in vitamina B6

Humusul este preparat din boabe de naut, iar acestea au un continut ridicat de vitamina B6. O portie zilnica de humus ajuta organismul sa produca mai multa melatonina, substanta care te ajuta sa ai parte de un somn odihnitor. Poti sa consumi humus simplu sau poti sa il adaugi in diferite retete.

Daca ti-a placut articolul cu alimente care te ajuta sa adormi mai repede, iata si un articol cu ritualuri pentru somn – te ajuta sa scapi de anxietate si stres!

Foto: Guliver