Daca te preocupa starea ta de bine, nu cauta solutii numai in relatiile cu oamenii. Exista si alte cai prin care poti fi mai optimista. Stiai ca exista alimente care te fac mai fericit? Da, in afara de ciocolata!

In ziua de azi, oamenii sunt tot mai preocupati de propria fericire. Nu ne mai multumim cu putin, nu mai suntem dispusi sa facem prea multe sacrificii. Vrem sa fim fericiti si am face aproape orice ne aduce buna dispozitie. De la activitati in aer liber la relatii si mancare, totul se invarteste in jurul multumirii de sine.

Ca sa fii fericita citesti mai mult despre inteligenta emotionala, meditezi, dormi opt ore pe noapte, faci voluntariat, petreci timp cu prietenii, te inconjori cat poti de mult de frumos. Ca sa completezi acest peisaj, ia in calcul si faptul ca exista alimente care te fac mai fericit!

6 tipuri de alimente care te fac mai fericit

1. Probioticele naturale

Intr-un studiu realizat in Germania, 20 de voluntari au primit suplimente cu probiotice sau placebo timp de patru saptamani. Cei care au consumat probiotice au avut o stare de spirit mai buna, o gandire mai pozitiva si ganduri mai putin agresive decat cei care au primit placebo. Concluzia studiului este ca tipul si cantitatea bacteriilor din tractul digestiv afecteaza starea de spirit. Deci consuma mai des alimente fermentate: varza murata, kefir sau branzeturi fermentate.

2. Fructe si legume

Un alt studiu realizat pe 300 de tineri care au pastrat jurnale cu ceea ce au mancat timp de trei saptamani a aratat faptul ca erau mai fericiti in ziua in care consumau mai multe fructe si legume, precum si in ziua urmatoare. Asadar, fructele si legumele sunt alimente care te fac mai fericit pentru ca iti dau mai multa energie, calm si veselie.

3. Cafea

Cercetatorii cred ca oamenii care beau cafea sunt mai fericiti. Daca bei cafea dimineata, o sa simti ca ai mai multa energie si o sa fii mai buna. Daca te bucuri de cafea impreuna cu prietenii sau colegii, cafeaua nu are doar rol de aliment. Are legatura cu afectiunea si prietenia. Daca iti place sa lenevesti dimineata la cafea, o sa te simti mai calma si mai fericita.

O cercetare publicata de JAMA Internal Medicine, o revista de medicina interna, a aratat ca femeile care beau doua sau trei cesti de cafea pe zi au un risc cu 15% mai mic de a suferi de depresie, comparativ cu cele care nu beau cafea deloc sau care beau doar o ceasca pe zi.

3. Ciocolata neagra

Printre cele cateva alimente care te fac mai fericit se afla ciocolata neagra. Deja zambesti? Antioxidantii din ciocolata neagra relaxeaza peretii vaselor de sange si imbunatatesc circulatia. Daca mananci o jumatate de ciocolata neagra pe zi (aproximativ 35 de grame) o sa reduci semnificativ hormonii stresului, potrivit unui alt studiu. De asemenea, ciocolata neagra contine magneziu, un mineral care reduce simptomele sindromului premenstrual, inclusiv oboseala, depresia si iritabilitatea. Nu mai spun ca starea de euforie data de ciocolata e similara cu cea pe care o simti cand te indragostesti!

4. Ciupercile

Ciupercile sunt alimente care te fac mai fericit pentru ca sunt bogate in seleniu. De ce? Pentru ca cercetatorii au aflat ca exista o stransa legatura intre deficienta de seleniu si riscul de depresie, anxietate si oboseala. In plus, vitamina D din ciuperci imbunatateste starea de spirit! Deci consuma cat mai des ciuperci in omleta, quiche, salate sau la grill!

5. Ceaiul verde

Un studiu realizat in Japonia pe 40.000 de oameni a aratat ca stresul psihologic e mai mic cu 20% la persoanele care beau cinci sau mai multe cesti cu ceai verde pe zi, comparativ cu cei care beau mai putin, potrivit News.health.com. Asa ca bea cat mai des ceai verde! Acum, ca e cald, il poti bea cu gheata si lamaie, neindulcit, ca pe o bautura racoritoare!

Acum ca stii ce sa mananci ca sa te binedispui, afla si Ce alimente antistras mai poti manca.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!