Alimente cu continut ridicat de arginina.

Arginina ajuta la vindecarea ranilor si, daca ai probleme de sanatate, e bine sa nu iti lipseasca din organism. E important sa consumi alimente cu continut ridicat de arginina in mod constant.

Arginina este un aminoacid care ajuta la inmagazinarea proteinelor in organism. Corpul uman poate crea propriii sai aminoacizi, insa unii, numiti aminoacizi esentiali, nu pot fi creati de corpul uman. De aceea, trebuie luati din diferite alimente.

Aminoacizii sunt de trei feluri: nonesentiali (pe care corpul uman ii produce si singur in cantitatile necesare), aminoacizi esentiali (pe care corpul uman nu ii poate produce, deci trebuie luati din alimente) si semi-esentiali (in unele situatii sunt esentiali, dar in alte situatii sunt suficienti si cei produsi de corpul uman).

De ce este buna arginina

Arginina este un aminoacid semi-esential pentru ca este absolut necesar pentru cresterea sanatoasa a copiilor, dar nu este esential pentru adulti, scrie healthline.com. Corpul unui adult sanatos poate produce destula arginina, insa daca organismul nu este sanatos, e posibil sa fie nevoie de mai multa arginina.

De ce e bine sa consumam alimente cu continut ridicat de arginina? Pentru ca acest aminoacid semi-esential imbunatateste cirrculatia sangelui, ajuta la vindecarea mai rapida a ranilor, imbunatateste functiile rinichilor si sistemul imunitar.

7 alimente cu continut ridicat de arginina

1. Semintele de dovleac

Exista si alimente cu provenienta animala care contin arginina, dar, daca esti vegetariana sau vegana, trebuie sa stii ca si printre vegetale se gasesc alimente cu continut ridicat de arginina. De exemplu, o cana cu seminte de dovleac are aproximativ sapte grame de arginina. In plus, semintele de dovleac sunt si o sursa importanta de fier si zinc. Pune-le in salata cat mai des!

2. Boabele de soia

O cana cu boabe de soia coapte are 4,6 grame de arginina. Boabele de soia mai au si potasiu si magneziu si pot fi servite ca gustare in orice moment al zilei!

3. Arahidele

O cana cu arahide are 4,6 grame de arginina. Chiar daca nu o sa mananci o cana de arahide la o masa, pentru ca au multe grasimi, macar imparte-o in patru si consuma cate putin in fiecare zi! Arahidele au si multe vitamine B3 si E, acid folic si niacina.

4. Spirulina

Spirulina poate fi cumparata sub forma de pudra sau capsule si se poate pune in smoothie-uri. O cana de spirulina are 4,6 grame de arginina, pe langa calciu, fier, potasiu si niacina. De obicei, intr-un smoothie pui cam o lingura de spirulina, iar asta inseamna 0,28 grame de arginina.

5. Lactatele

Lactatele sunt o importanta sursa de proteine, dar si de arginina. Consuma iaurt, lapte si branzeturi. O cana de lapte are 0,2 garme de arginina.

6. Nautul

Nautul e o sursa grozava de proteine si fibre pentru vegetarieni! Iar o cana de naut gatit are 1,3 grame de arginina, 14,5 grame de proteine si 12,5 grame de fibre. Poti sa il pui in salate sau sa iti faci humus.

7. Lintea

Lintea e o alta sursa de fibre si proteine. O cana cu linte are 1,3 grame de arginina. In plus, aceeasi cana contine 63% din necesarul zilnic de fibre.

Daca ai nevoie de acest aminoacid in organism sau daca ai copii mici, pentru care arginina este esentiala, nu trebuie sa cauti suplimente in farmacii. Exista destule alimente cu continut ridicat de arginina. In afara de cele amintite, mai gasesti arginina si in semintele de susan si nuci, dar si in quinoa, ovaz, orez si grau.

Acum ca stii cum sa iti echilibrezi nivelul de arginina, afla si Ce alimente ajuta la echilibrarea nivelului de PH.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!