Sa ai un program de antrenamente bine pus la punct este foarte bine, pentru ca te ajuta sa te mentii in forma sau sa scapi de kilogramele nedorite, dar, daca vrei sa arati bine, este important sa tii cont si de cateva sfaturi de nutritie, scrie self.com, asa ca poti sa consumi aceste alimente recomandate de nutritionisti. 

Daca antrenamentele sunt destul de intense, vei simti nevoia sa consumi cat mai multe alimente, dar este posibil ca silueta sa-ti fie afectata. Daca vrei sa arati bine, este suficient doar sa consumi aceste alimente recomandate de nutritionisti dupa antrenamente.

Alimente recomandate de nutritionisti dupa antrenamente

1. Alimente recomandate dupa un antrenament intens

Daca ai avut un antrenament intens si ai reusit sa arzi foarte multe calorii, este posibil sa te simti destul de extenuata, asa ca va fi necesar sa consumi alimente care te ajuta sa-ti recapeti energia. Poti sa optezi pentru piept de pui la gratar si cateva legume preparate la cuptor, in acest fel corpul tau isi va lua proteinele si vitaminele necesare ca sa functioneze. Poti sa sotezi legumele cu putin unt, pentru ca in acest fel vitaminele din ele vor putea fi absorbite mult mai usor in organism.

2. Alimente recomandate dupa un antrenament complex

Daca ai alergat, ai facut sarituri sau ai consumat foarte multe calorii cu exercitii complexe, este recomandat sa mananci cereale integrale. Poti sa le consumi cu lapte de migdale si fructe pentru a beneficia de o cantitate mai mare de proteine. Aceasta masa iti ofera cantitatea necesara de carbohidrati, zaharuri naturale si proteine pentru a-ti reface masa musculara si pentru a te hidrata.

3. Alimente recomandate dupa ce ai ridicat greutati

Antrenamentele cu greutati te ajuta sa-ti tonifiezi masa musculara si sa ai un corp asa cum iti doresti, insa este posibil sa te confrunti cu cateva dureri musculare dupa antrenament. Asadar, este recomandat sa consumi afine sau ovaz. Afinele au proprietati antiinflamatorii, ceea ce le face ideale pentru reducerea durerii musculare dupa o sesiune de antrenament. Ovazul iti asigura cantitatea necesara de carbohidrati si ajuta la cresterea masei musculare.

4. Alimente recomandate de nutritionisti dupa alergat

In timpul acestui tip de antrenament, corpul pierde o cantitate destul de mare de glicogen, asa ca ai nevoie de alimente care contin proteine si carbohidrati. De exemplu, poti sa consumi catva patratele de ciocolata cu lapte, acestea iti ofera necesarul de proteine de care corpul tau are nevoie ca sa se refaca dupa antrenament. Daca vrei, poti sa bei si un pahar de lapte.

5. Alimente recomandate dupa yoga

Dupa yoga, corpul tau are nevoie de hidratare, asa ca medicii nutritionisti sunt de parere ca este bine sa consumi portocale. De exemplu, poti sa prepari o gustare cu avocado, oua si cateva felii de portocala. Portocalele contin apa si potasiu, asa ca ii ajuta corpul sa se refaca destul de repede, proteinele din oua ajuta la refacerea masei musculare, iar fructul de avocado are proprietati antioxidante.

6. Alimente recomandate dupa pilates

Din moment ce antrenamentul de pilates nu implica mult efort, corpul tau are nevoie de o cantitate mai mica de carbohidrati sau proteine. Medicii nutritionisti sustin ca este recomandat sa mananci somon si legume. Somonul iti ofera o cantitate suficienta de proteine si grasimi sanatoase, care previn durerile articulare si reduc inflamatia.

7. Alimente recomandate dupa box

Daca iti place sa faci box, ai nevoie de proteine si carbohidrati, pentru ca acestea ajuta la refacerea masei musculare. Poti sa optezi pentru carne de soia si o portie de orez. Soia ajuta la refacerea masei musculare, iar orezul este o sursa importanta de carbohidrati. Se digera usor si ajuta si la refacerea glicogenului din organism.

Iata si un articol cu alimente care pot fi consumate cand tii dieta!

Daca ti-a placut, te-a ajutat, te-a inspirat acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver