Alternative sanatoase pentru gustarile de pranz

Cele mai mari pofte vin in jurul pranzului si din acest motiv ai tendinta sa incalci cateva reguli de nutritie si sa optezi pentru alimente care nu sunt recomandate. Din acest motiv, medicii nutritionisti iti recomanda cateva alternative sanatoase pentru gustarile de pranz! 

Daca vrei sa optezi pentru o gustare de pranz, este recomandat sa consumi alimente care nu contin mai mult de 150 – 200 de calorii. Mai mult, este bine sa optezi pentru alimente bogate in carbohidrati sanatosi (cereale integrale, fructe sau legume) sau pentru alimente bogate in proteine sau acizi grasi. Toate acestea ar putea fi alternative sanatoase pentru gustarile de pranz, potrivit celor de la self.com.

Alternative sanatoase pentru gustarile de pranz

Incearca aceste alternative pentru gustarile de pranz si vei avea energie pe toata durata zilei. Mai mult, nu vei mai simti nevoia sa iei cina.

1. Floricele cu alune si fulgi de ciocolata

Aceasta gustare este gata in cateva minute! Ai nevoie de o punga de floricele, 2 linguri de alune si fulgi de ciocolata. Este o gustare care in mod sigur iti va satisface pofta de dulce si de sarat in acelasi timp.

2. Baton proteic

Nu stii niciodata cand vei fi prinsa in trafic sau cand vei fi nevoita sa stai intr-un loc in care nu se serveste mancare, asa ca este foarte indicat sa ai mereu un baton proteic in geanta. Iti recomand sa optezi pentru un baton care nu contine mai mult de 200 de calorii si care are cel putin 5 grame de proteine si 5 grame de fibre. Cele mai bune sunt cele pe care le prepari chiar tu!

3. Mere cu unt de arahide sau de migdale

Recunoaste, mereu mananci ce apuci atunci cand iti este foarte foame, iar din acest motiv iti recomand sa ai mereu cateva fructe pe birou si un borcan de unt de arahide sau de migdale. Sunt o sursa foarte buna de proteine si iti vor da energie pentru toata ziua.

4. Bruschete cu branza de capra

Combinatia de arome este incredibila, de la rosiile condimentate cu otet balsamic pana la cremoasa branza de capra, totul este o bunatate! In plus, aceasta gustare pare foarte sofisticata, dar este foarte usor de preparat: ai nevoie de doua rosii taiate cubulete, 2 lingurite de oregano, 1 lingura de ulei de masline extra-virgin, cateva frunze de busuioc, 2 lingurite de otet balsamic, sare si piper. Amesteci toate ingredientele intr-un bol, intinzi branza de capra pe feliile de paine prajita si apoi pui compozitia pe fiecare felie in parte.

5. Fistic si mandarine fara samburi

Sunt doua alternative sanatoase pentru gustarile de pranz, dar iti va lua ceva mai mult timp sa le consumi din moment ce trebuie sa inlaturi coaja de pe fistic si sa cureti mandarinele. Profita de pauza de pranz si mananca relaxata. In plus, aceasta gustare are in jur de 200 de calorii.

6. Banana si cereale

Aceasta gustare este foarte sanatoasa si bogata in proteine. Iata cum o prepari: ai nevoie de cereale integrale si de doua linguri de stafide. Amesteca ingredientele intr-un bol (este de preferat sa pisezi cerealele). Mai departe ai nevoie de o banana pe care sa o ungi cu unt de arahide, apoi presari pe ea ingredientele din bol.

7. Soia verde si fructe proaspete

Iata inca doua alternative sanatoase pentru gustarile de pranz! Este recomandat sa consumi aceste ingrediente dupa ce vii de la sala, in primele 30 de minute. Contine aproximativ 130 de calorii si iti asigura 10 grame de carbohidrati si 14 grame de proteine.

8. Legume crude

Legumele crude sunt o alternativa sanatoasa pentru gustarea de pranz. Poti opta pentru ardei gras, morcovi, fasole verde sau castravete verde. Le poti consuma cu naut sau cu iaurt grecesc, astfel iti vei asigura necesarul de antioxidanti si te vei bucura de o gustare satioasa.

9. Iaurt cu unt de arahide si fructe de padure

Pentru aceasta gustare ai nevoie de un iaurt grecesc, o lingura de unt de arahide si cateva fructe de padure. Amesteca iaurtul cu untul de arahide si adauga deasupra fructele de padure. Aceasta gustare contine 15 grame de proteine si este o buna sursa de calciu si vitamina C.

Acum, ca stii ce gustari sanatoase sa iti prepari, iata si care sunt acele mancaruri nesanatoase pe care le prepara mama ta. Evita-le!

Foto: Guliver