Avocado ingrasa? Avocado este solutia cea mai buna pentru o masa bogata in proteine naturale si, mai ales sanatoase, care nu vor duce la acumularea de tesut adipos.

Te intrebi daca avocado ingrasa? Singura data cand o masa bogata in carbohidrati este buna e atunci cand faci exercitii fizice sustinute. Cum putine sunt aceste situatii, specialistii recomanda apelarea la surse sanatoase de proteine si la grasimi benefice precum acelea din avocado.

Printre numeroase “lucruri” importante din organismul tau, insulina este acel homon puternic ce inlatura excesul de glucoza din sange. De asemenea, ea semnaleaza excesul de glucoza altor organe – muschi si ficat – si, in cazul in care acesta se produce, totul ajunge in tesutul adipos.

Pentru a inrautati parca si mai mult lucrurile, procesul de stocare a carbohidratilor sub forma de grasimi duce la o scadere a nivelului de zahar din sange, generand astfel o mai mare senzatie de foame. Procesul a fost numit “rollercoasterul insulinei”, din motive cat se poate de obiective. Aceste oscilatii nu fac bine deloc organismului, iar ingrasarea este evidenta.

Avocado ingrasa? Rezolvam dilema!

Micul dejun continua sa fie cea mai importanta masa a zilei, mai ales daca esti intr-un proces de pierdere a surplusului de kilograme. Daca alegi sa consumi preparate din avocado, sarace in carbohidrati si bogate in proteine, vei vedea ca senzatia de foame iti va fi potolita inca de la primele ore ale zilei si nu vei avea nevoie sa mananci din nou timp de mai multe ore.

In plus, mancand avocado, nu va trebui sa ai alaturi calculatorul de calorii, iar pierderea ta in greutate va fi una sigura.

Un fruct atat de versatil cum este avocado poate fi folosit in salate, sandvisuri si guacamole, insa exisat si numeroase alte retete care folosesc drept ingredient principal avocado.

Bogat in acizi grasi monosaturati, benefici pentru inima, avocado este alternativa sanatoasa la maioneza si contribuie la reducerea nivelului colesterolului rau (LDL). Pentru asta este nevoie sa consumati numai un sfert de avocado in fiecare zi.

Cum alegi avocado perfect

Important, daca vrei sa urmezi dieta cu avocado, este sa il alegi pe cel potrivit. La prima vedere, toate fructele sunt la fel, insa daca tu il alegi pe cel mai moale, consistenta lui prea pastoasa iti va crea neplaceri atat din punct de vedere al gustului, cat si atunci cand vei incerca sa il manevrezi pentru vreun preparat. Nici daca este prea tare nu e bun, pentru ca inseamna ca nu este copt suficient. Plus ca va fi foarte greu sa il prepari.

Astfel, daca vrei sa afli cat de bun este fructul de avocado pe care urmeaza sa il cumperi, rupe-i fragmentul de codita pe care il are si, daca suprafata ramasa are o culoare glben aurie, atunci acesta este copt si numai bun de consumat. In cazul in care codita nu se rupe este insuficient copt, iar daca locul ramas in urma ruperii coditei este prea incis la culoare,a tun ci fructul este prea copt.

Daca avocado este bun mai poti vedea strangand fructul in palma. Daca ai senzatia ca ai strans un cartof, atuni acesta este necopt, iar daca ti se pare ca ai strans o rosie, atunci este prea copt.

Avocado ingrasa? Avocado si caloriile

Despre acest fruct se spune ca este foarte bogat in calorii – 100 gr au aproximativ 160 de calorii – insa mai bine de doua treimi dintre ele provin din acidul oleic monosaturat. Studiile recente au demonstrat ca acest tip de acid oleic monosaturat este folosit in mod sustinut de catre corp ca sursa de ardere lenta a energiei.

De asemenea, avocado este o sursa importanta de grasimi Omega 9, cu potential in reducerea de nivelului de colesterol rau din sange si in cresterea celui bun.

Avocado poate fi folosit astfel in combinatii cu zucchini (supa de avocado si zucchini), cu creveti (sushi), in taco, dimineata, alaturi de rosii si ierburi aromatice, cu sos salsa, ananas si mango sau chiar in briose.

Cititi si: Retete cu avocado la micul dejun. Simplu & delicios!