Beneficii ale semintelor de chia. 

Semintele de chia sunt o sursa buna de acizi grasi omega-3 si fibre. Si sunt usor de inclus in dieta. Afla care sunt si alte beneficii ale semintelor de chia.

Semintele de chia au facut parte din alimentatia aztecilor. In ziua de azi, ele au inceput sa fie din nou foarte cautate, in special de catre persoanele preocupate de un stil de viata sanatos. Contin calciu, mangan si fosfor. Unul dintre cele mai importante beneficii ale semintelor de chia este continutul crescut de omega-3. Aceste seminte pot fi consumate macinate sau intregi.

Cum le incluzi in dieta

Poti sa consumi seminte de chia adaugandu-le in aproape… orice fel de mancare. Nu au gust, asa ca nu vor influenta gustul mancarii tale preferate. Poti sa le presari deasupra unei salate sau in smoothie-uri sau chiar peste inghetata! Le poti depozita chiar si doi ani, fara sa le pui in frigider!

Beneficii ale semintelor de chia

1. Acizi grași omega-3

Semintele de chia au un continut ridicat de grasimi polinesaturate, in special acizi grasi omega-3. Aceste seminte contin 60% omega-3, fiind planta cu cel mai mare continut de astfel de acizi. Iar omega-3 reduce inflamatiile, imbunatateste performantele cognitive si reduce colesterolul, potrivit Healthyeating.sfgate.com.

2. Fibre

Printre cele mai importante beneficii ale semintelor de chia se afla si continutul mare de fibre. Acestea reduc colesterolul si inflamatiile, imbunatatind sistemul digestiv. Doua linguri de seminte de chia contin 10 grame de fibre, adica o treima din continutul zilnic necesar.

3. Antioxidanti

Semintele de chia sunt pline de antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi, impotriva imbatranirii si cancerului. Asa ca, daca vrei sa fii sanatoasa si sa traiesti mai mult, mananca aceste seminte cat de des poti!

4. Minerale

Doua linguri de seminte de chia contin 18% din necesarul zilnic de calciu, 35% din cel de fosfor, 24% din cel de magneziu si 50% din cel de mangan. Aceste minerale te ajuta sa iti tii sub control greutatea si ajuta metabolismul.

5. Sunt satioase

Satietatea inseamna sa te simti plina si satisfacuta. Dintre multele beneficii ale semintelor de chia, acesta te poate ajuta sa slabesti. Pentru ca, daca te simti plina, nu o sa mai ai pofta sa mananci mereu intre mese.

6. Nu au gluten

Semintele de chia nu au gluten, asa ca ele pot fi consumate fara grija de persoanele care au intoleranta.

7. Inlocuiesc ouale

Daca amesteci seminte de chia cu lichide, se formeaza un gel. Aceasta pasta poate fi folosita in locul maionezei, avand un continut scazut de colesterol. Poti folosi aceasta pasta si la prepararea unor produse pe care sa le coci, in loc de oua. Amesteca o lingura cu seminte de chia si trei linguri de apa si lasa-le la hidratat 15 minute.

8. Sunt digerate integral

Spre deosebire de semintele de in, si ele bogate in minerale, fibre si omega-3, acestea nu trebuie sa fie macinate ca sa ai parte de toate acele beneficii ale semintelor de chia.

9. Dinti si oase mai puternice

Datorita continutului mare de calciu, semintele de chia te ajuta sa ai dinti si oase mai puternice. Previn aparitia osteoporozei, scrie Huffingtonpost.ca.

10. O inima mai sanatoasa

Potrivit unei clinici din Cleveland, consumul de seminte de chia imbunatateste tensiunea arteriala, ceea ce e de mare ajutor, mai ales in cazul diabeticilor. Poate creste colesterolul bun, in timp ce il micsoreaza pe cel rau. Astfel, o sa ai o inima mai sanatoasa!

Acum ca stii ce beneficii au semintele de chia, afla si Trei retete cu seminte de chia pentru micul dejun.

FOTO: Gulliver