Exista momente mai bune sau mai nepotrivite cand e bine sa mananci banana. Daca pana acum le evitai pe cele cu pete maronii pe coaja, nu o mai face! Pentru ca sunt cele mai bune!

Stiai ca proprietatile nutritive ale bananei difera in functie de cat de coapta este? Sigur ai observat ca bananele au un anumit gust cand sunt mai verzi si unul complet diferit cand sunt mai coapte. Te-ai intrebat vreodata cand e bine sa mananci banana? Trebuie sa fie spre verde, galbena sau e buna si cand incepe sa aiba pete maronii?

In primul rand, e bine sa nu mananci banane dimineata, pe stomacul gol. Pentru ca poate cauza aciditate. Mancata dimineata, banana poate se dezechilibreze nivelul de potasiu si magneziu din organism si risti sa te simti obosita toata ziua.

O banana medie are aproximativ 110 calorii, 30 de grame de carbohidrati si 1 gram de proteine, scrie Stayonthehealthypath.com. Contine multe vitamine si minerale: acid folic, niacina (vitamina B3), riboflavina (B2), vitamina A, fier, B6, mangan, vitamina C, potasiu si magneziu.

Bananele ajuta inima, regleaza tensiunea arteriala, mentin colesterolul la un nivel normal, ajuta digestia si sistemul osos. Pot proteja chiar si vederea! Ca sa ai parte de cele mai multe beneficii pe care ti le poate da consumul de banane, e bine sa stii cand e bine sa mananci banana.

Cand e bine sa mananci banana

Bananele necoapte sau verzi

Bananele verzi nu au un continut la fel de mare de zahar ca cele coapte. De aceea, persoanele care sufera de diabet tip 2 pot manca fara probleme banane necoapte. In schimb, ar trebui sa le evite pe cele coapte. De asemenea, bananele necoapte contin bacterii probiotice, care ajuta la sanatatea colonului. Bananele verzi te ajuta si sa absorbi mai bine in organism substantele nutritive, in special calciul.

Exista si dezavantaje: cu cat o banana e mai coapta, cu atat are mai multe proprietati antioxidante si anti-cancer. Asa ca, daca le mananci necoapte, e posibil sa pierzi aceste beneficii.

Bananele coapte, galbene sau cu pete maronii

Primul avantaj cand mananci banane coapte este ca organismul tau nu va mai trebui sa transforme amidonul in zahar. Asa ca va digera mai usor alimentul. Cercetatorii spun si ca, cu cat o banana este mai coapta, cu atat are mai multe beneficii anti-cancer. Bananele coapte bine, galbene, si cele care incep sa faca pete maronii produc o substanta care combate celulele anormale. Cu cat coaja bananei e mai maronie, cu atat mai bine! O banana galbena cu pete maronii are de opt ori mai multe beneficii asupra celulelor albe din sange decat o banana cu coaja verde.

Exista si dezavantaje: Unele substante nutritive se pierd cand banana se coace bine. Ca sa se piarda cat mai putine, e bine sa cumperi bananele mai verzi si sa le lasi sa se coaca in frigider.

Exista avantaje in ambele situatii. Daca nu ai probleme legate de diabet sau nu ai glicemia mare, e bine sa mananci bananele mai copate, ca sa beneficiezi de proprietatile anti-cancer ale acestui fruct.

Acum ca stii cand e bine sa mananci banana, afla si Daca bananele ingrasa sau nu.

FOTO: Guliver

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!