cate calorii sa consumi

Cate calorii sa consumi in fiecare zi daca vrei sa slabesti? Daca te-ai intrebat care este aportul caloric ideal pentru a pierde kilogramele in surplus, avem cateva sfaturi pentru tine.

Daca vrei sa slabesti, trebuie sa stii cate calorii sa consumi, dar si alte cifre sunt importante in dieta ta. Nu aplica aceleasi calcule pe care cea mai buna prietena le-a facut! Ce functioneaza pentru ea nu e ideal si pentru tine!

Specialistii PopSugar te ajuta sa calculezi cate calorii sa consumi daca vrei sa slabesti.

Ce consum caloric zilnic ai acum?

Inainte de a face schimbari in dieta ta, urmareste care este aportul tau alimentar si caloric acum, pe cateva zile. Poti folosi aplicatii pentru a calcula suma caloriilor zilnice.

Dupa ce ai calculat, ca sa afli cate calorii sa consumi pentru a slabi, renunta la 250-300 calorii zilnic.

Specialistii nutritionisti citati de Pop Sugar sustin ca nu este necesar sa faci schimbari drastice, ci sa ai rabdare pe termen lung si sa tai cate putin din portiile tale. Dietele drastice te determina sa renunti la alimente pe termen lung si nu sunt nici sanatoase.

Din pacate, 99% din dietele drastice sunt un esec, tocmai pentru ca psihic nu vei fi motivata sa continui. Mai mult, o dieta scurta si severa nu presupune o schimbare de stil de viata. Si extra bonus: metabolismul tau va functiona din ce in ce mai greu cu fiecare dieta.

In loc sa transformi o dieta intr-o obsesie, alege mai bine sa mananci sanatos si sa faci alegeri echilibrate pe termen lung.

Cate calorii sa consumi si ce substante nutritive sunt eficiente

Pe langa faptul ca trebuie sa stii cate calorii sa consumi, este necesar sa ai in minte si ce macronutrienti te ajuta sa ai corpul dorit. Calculeaza deci procentul de proteine, grasimi si carbohidrati.

Specialistii sustin ca daca vrei sa slabesti, ai nevoie de 40% carbohidrati din consumul caloric, 30% proteine si de 30% din grasimi.

  • Persoanele minione au nevoie de 55% carbohidrati, 25% proteine, 20% grasimi.
  • Persoanele cu o constitutie atletica au nevoie de 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi.
  • Persoanele care au nevoie sa slabeasca si au kilograme in plus au nevoie de 25% carbohidrati, 35% proteine si 40% grasimi.

Alege combinatii alimentare simple!

Nu ai nevoie de shake-uri scumpe sau ceaiuri miraculoase daca vrei sa slabesti. Vei obtine energie de la alimentele in stare naturala sau gatita, care vor ajuta si la intensificarea arderilor.

Corpul tau stie ce sa faca cu alimentele naturale, nu cu cele de sinteza. Pastreaza totul cat mai simplu, cat mai natural.

Daca vrei sa slabesti, ai rabdare si regandeste mereu procentele

Inainte de a incepe orice fel de schimbare alimentara, cantareste-te, fa-ti poze frontale, din profil, dorsale, masoara-ti talia, soldurile, bicepsul. Specialistii recomanda in continuare sa nu te mai cantaresti decat la doua saptamani dupa ce ai inceput sa ai un consum caloric zilnic scazut.

Este recomandat sa iti faci si analizele: colesterolul, tensiunea, glicemia sunt investigatii care ajuta la alegerea unei diete sanatoase.

La doua saptamani, este necesar sa te masori din nou. Daca nu vezi nicio modificare, este cazul sa mai scazi numarul caloriilor. Atentie, insa, dieteticienii nu recomanda sa ai consum caloric mai mic de 1600 sau 1700 pe zi. Ajusteaza procentele de carbohidrati si grasimi.

Daca in acest moment stii cate calorii sa consumi, dar totusi nu obtii rezultatul dorit, pastreaza aportul nutrientilor si fa miscare. O plimbare zilnica, inotul, yoga, fitness: orice fel de miscare te va ajuta.

In plus, daca vrei sa slabesti in mod sanatos, fii atenta si la alte detalii care iti pot afecta metabolismul:

  • Ai grija sa dormi suficient
  • Controleaza activitatea glandelor endocrine si vezi daca exista dezechilibre hormonale
  • Fii atenta la alergii si intolerante alimentare
  • Ai grija de flora bacteriana intestinala
  • Bea multe lichide.

Citeste si: Alimente fara calorii. Te ajuta sa slabesti fara sa urmezi o cura

Foto: Guliver