ce mananca nutritionistii

Cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa, nutritionistii stiu ce este bine sa mananci si ce nu! Ei stiu ce cantitate de nutrienti trebuie sa consumi si ce substante sunt necesare corpului tau, asa ca este bine sa tii cont de recomandarile lor. Daca te intrebi ce mananca nutritionistii, probabil ca te gandesti la o persoana care consuma foarte multe smoothie-uri sanatose si mananca foarte multe preparate si alimente proaspete si pline de vitamine. 

Este perfect normal sa crezi ca nutritionistii consuma doar alimente light, dar sunt cateva lucruri pe care nu le stii. Cand vine vorba despre alimentatie, nutritionistii sunt de parere ca nu se poate vorbi despre alimente bune si alimente proaste. Toate alimentele pot fi consumate, depinde doar modul in care alegi sa le consumi si in ce cantitati.

Ce mananca nutritionistii? Academia de Nutritie si Dieta sustine ca alimentele nu pot fi clasificate drept bune sau proaste, iar acest obicei de clasificare a alimentelor nu duce decat la confuzie si probleme de alimentatie.

Ce mananca nutritionistii, desi nu ai crede ca o fac

1. Oua

Un ou intreg contine sase grame de proteine si are doar 70 de calorii. Galbenusul este bogat in substante necesare organismului, previne aparitia unor boli neurologice si este responsabil pentru starea de bine datorita serotoninei si dopaminei. Daca esti la dieta si obisnuiesti sa consumi la micul dejun doar un smoothie sau cateva fructe uscate, poti sa adaugi si un ou. Sunt foarte multe retete cu ou pe care poti sa le incerci si care nu iti pun in pericol sanatatea sau silueta.

2. Cartofi

Cartofii sunt bogati in carbohidrati si nu sunt recomandati in foarte multe diete. Desi foarte multe persoane evita sa consume cartofi, acestia contin vitaminele C si B, fier, potasiu si fibre, asa ca, potrivit nutritionistilor, nu trebuie eliminati din alimentatie. Daca vrei sa mananci ceva sanatos, poti sa optezi pentru cativa cartofi copti. Poti sa ii mananci simpli sau cu o garnitura. Secretul este sa nu combini cartofii cu prea multe alimente si sa alegi doar legume sau ingrediente sanatoase, niciodata cu carne!

3. Paste

Foarte multe persoane se feresc sa consume paste, iar principalul motiv este ca acestea afecteaza silueta. In schimb, nutritionistii se bucura in continuare de mancarurile lor preferate, iar partea buna este ca ei stiu cum sa consume pana si pastele. Opteaza pentru paste obtinute din cereale intregi si combina-le cu diferite legume, cum ar fi ceapa, ardei, zucchini, spanac sau broccoli. Foloseste ulei de masline atunci cand prepari paste si nu ezita sa adaugi si cateva condimente.

4. Cafea

Desi se spune ca este bine sa eviti consumul de cafea si sa optezi pentru bauturi pe baza de cofeina naturala, nutritionistii sunt de parere ca nu este bine sa elimini complet aceasta bautura. Consumata cu moderatie, cafeaua te poate ajuta sa ai un stil de viata sanatos. Nu numai ca este bogata in antioxidanti, dar s-a dovedit ca este eficienta in prevenirea diabetului de tip doi. Opteaza pentru o cafea neagra, simpla, fara sa adaugi zahar, frisca, indulcitori sau alte ingrediente care nu sunt sanatoase.

5. Stafide

Foarte multe persoane se feresc sa consume fructe confiate, iar motivul este continutul prea ridicat de zahar. Fructele proaspete sunt cele mai bune si sunt recomandate in numeroase diete, insa medicii nutritionisti sunt de parere ca si stafidele pot fi consumate. Cu moderatie. Spre deosebire de alte fructe uscate, stafidele nu au zahar adaugat sau suc de fructe. Stafidele sunt obtinute din struguri, iar uscarea sau deshidratarea boabelor de struguri este cea mai simpla si naturala metoda de a obtine fructe uscate, sanatoase. Consuma stafide in cantitati moderate si nu va trebui sa iti faci griji in privinta siluetei.

6. Unt de arahide

Untul de arahide este bogat in grasimi, asa ca este important sa ai grija la cantitatea pe care o consumi. Studiile au aratat ca persoanele care consuma unt de arahide au o sanatate mai buna. Untul de arahide este bogat in proteine, asa ca te ajuta sa ai mai multa energie si iti confera senzatia de satietate. Opteaza pentru unt de arahide natural si include-l in cat mai multe retete!

Daca te-a inspirat articolul despre ce mananca nutritionistii, desi par alimente nesanatoase, iata si un articol despre ce mananca nutritionistii la micul dejun!

Foto: Guliver