Ce mananci cand esti la menstruatie

Ce mananci cand esti la menstruatie? Conteaza? Noi am aflat ca da! Citeste si tu ce super-mancaruri sa alegi cand esti in perioada aceea a lunii. Vei alege nutrientii de care ai nevoie, te vei simti mai bine, vei retine mai putina apa, vei scapa de balonare si de dureri si vei avea o dispozitie mai buna.

Dieta ta o ia razna atunci cand esti la ciclu? Afla ca nu esti singura! In perioada aceea, mai ales daca suferi de sindrom premenstrual, vei alege numai variante nesanatoase de mancare! Noi am aflat ce e bine sa mananci cand esti la menstruatie, potrivit YouBeauty.

Ce mananci cand esti la menstruatie te poate ajuta sa te simti mai bine sau, dimpotriva, sa te simti mai rau. Daca si tu te numeri printre femeile ce aleg cartofi prajiti si inghetata la cina, in serile din perioada sensibila a lunii, afla ca nu esti singura! Ba chiar exista o explicatie stiintifica pentru care alegi sa consumi mancaruri ce produc “fericire”: estrogenul, testosteronul si progesteronul scad cu cateva zile inainte de ciclul menstrual. Acesta rezulta in nivele mai scazute de dopamina si serotonina. Deci ce mananci cand esti la menstruatie este in stransa legatura cu hormonii fericirii.

Ai grija ce mananci cand esti la menstruatie

Fii atenta la ce mananci cand esti la menstruatie pentru ca alimentele te pot ajuta sau dimpotriva. Ideal ar fi sa iti incepi ziua cu un mic-dejun bogat in proteine si fibre. De exemplu: iaurt gras, cereale bogate in fibre. Acestea iti vor asigura senzatia de satietate pe parcursul zilei. Si vei avea tendinta sa mananci mai putin.

Fii atenta sa ai la indemana gustari sanatoase. Popcornul facut la abur si nu in ulei este o varianta sanatoasa si gustoasa de snack. Iti poti combina cereale, seminte si fructe de padure drept alta varianta de gustare satioasa.

Durere, balonare, retentia apei, crampele – toate acestea te pot face sa nu vrei sa te ridici din pat si sa consumi inghetata si ciocolata in cantitati mari. Pentru a contracara aceste simptome, alege seminte, alune, peste gras, precum somonul, sau suplimente cu ulei de peste. Asigura-te, pe langa omega, ca iei vitamine din complexul B si vitamina E, ca suplimentezi dieta cu fier.

Alimente recomandate in perioada sensibila a lunii

  • Nuci, unt de arahide, seminte, soia – pentru a te ajuta la stabilizarea zaharului in sange.
  • Spanac, linte, naut – pentru un nivel optim de fier.
  • Fructe de padure – pentru a contracara efectele nivelului scazut de estrogen.
  • Ciocolata neagra, plina de polifenoli, pentru a avea o dispozitie mai buna.

Ce mananci cand esti la menstruatie conteaza foarte mult si la fel de mult conteaza preventia. Cel mai bine e sa “te ajuti” sa nu suferi de sindrom premenstrual.

Studiile arata ca femeile ce consuma mancarurile adecvate – ce contin riboflavina, tiamina – cereale, ovaz, orez brun, fasole, mazare, linte – pot contracara efectele sindromului premestrual. Studiile arata ca 1200 miligrame pe zi de calciu si vitamina D imbunatatesc simptomele SPM cu 30%. Gasesti calciu in iaurturi si branzeturi slabe. Iar surse bune de vitamina D sunt somonul salbatic, tonul si sardinele.

Citeste si Ce tratamente de infrumusetare sa eviti in timpul menstruatiei si de ce

Foto: Guliver