Ce peste sa mananci, pe principiul sa fie ieftin si bun, dar si de ajutor daca vrei sa ai un stil de viata sanatos? Macroul de Atlantic e o varianta ieftina si sanatoasa, la fel ca sardinele. Afla si ce peste e bine sa eviti.

Pestele e sanatos si e bine sa mananci cat mai mult. Toata lumea stie asta. Dar, data viitoare cand mai mergi la cumparaturi, gandeste-te si ca nu orice peste e bun. Asadat, ce peste sa mananci? Asociatia Americana a Inimii recomanda sa mananci peste de doua ori pe saptamana, de preferat peste gras, potrivit Foxnews.com. Exista o multime de optiuni la raionul de peste si produse din peste. De obicei, cele mai ieftine nu sunt si cele mai sanatoase.

Ce peste sa mananci ca sa fii sanatoasa

De ce e recomandat pestele gras, daca grasimea nu e buna? Pentru ca grasimea din peste este diferita. Ea se regaseste in peste in forma de acizi grasi omega-3, care ajuta la dezvoltarea arterelor si reduc riscul de boli de inima.

De fapt, stii ce peste sa mananci ca sa fii sanatoasa? In principiu, e bine sa eviti pestele cu un continut mare de mercur si sa cauti, in schimb, pestele cu multe substante nutritive si bogat in uleiuri. De asemenea, fii atenta la mirosuri. Mirosul de peste trebuie sa nu fie extrem de pronuntat si nici acru.

Peste bun de mancat

Somon

Somonul se gaseste usor in orice supermarket, proaspat sau congelat. Poate fi salbatic sau de cultura, e bogat in omega-3, proteine, vitamina B si minerale. Pentru salate, poti folosi si somon la conserva, daca nu gasesti peste proaspat.

Macrou

Macroul de Atlantic e o sursa buna de grasimi sanatoase si are multa vitamina B12. E un peste accesibil ca pret si se gaseste usor. Alte tipuri de macrou au un continut mai mare de mercur asa ca, daca poti, cauta-l pe cel de Atlantic. E delicios la cuptor sau prajit, dar si la grill.

Pisica de mare

Pisica de mare contine acizi grasi omega-3 si omega-6. O poti gati prajita, la cuptor sau la aburi.

Sardine

Sardinele sunt ieftine si bune. Au omega-3, vitamina B, vitamina D si minerale. Le gasesti mereu si le poti depozita usor, pentru ca sunt mici. Poti sa cumperi si sardine la conserva. Poti sa le gatesti in multe feluri, inclusiv sa le pui pe pizza, sa faci pate-uri sau sa le pui in salate si tarte.

Ce peste sa eviti

Pestele cu mult mercur – pestele spade, rechinul si tonul sunt pesti care, desi sanatosi, contin mai mult mercur, incat nu e bine sa ii consumi de doua ori pe saptamana. De fapt, exista recomandari care spun ca e bine sa ii eviti pe cat posibil, din cauza continutului mare de mercur, dar si pentru ca pescuirea lor dauneaza populatiilor de pesti.

Codul de Atlantic – zecile de ani de pescuit masiv au devastat populatiile de cod de Atlantic si, daca vrem sa mai existe acest tip de peste, e de preferat sa nu il consumam. Daca vrei cod, alege-l pe cel de cultura.

Mai exista si alte fructe de mare pe care e bine sa le eviti. Homarul are un continut ridicat de colesterol, e scump si nu are multe proprietati nutritive. De asemenea, crevetii de la ferme pot sa contina multe antibiotice si alte substante chimice.

FOTO: Guliver

Citeste si: Beneficiile si diferentele dintre acizii grasi omega 3, 6 si 9.