Dintr-atatea cure de slabire inventate si incercate, e greu sa iti dai seama care este cea mai buna dieta care te poate ajuta sa dai jos kilogramele in exces. De cele mai multe ori trebuie sa incerci un anumit regim, ca sa vezi daca da rezultate sau nu. De reusita depind si stilul de viata, si modul cum functioneaza metabolismul fiecaruia.

Inainte de a incepe un plan de slabit, cere parerea unui nutritionist de incredere. El iti va recomanda cea mai buna dieta pentru tine, care iti asigura nutrientii de care are nevoie organismul. Sau va personaliza dieta desemnata de US News & World Report pentru anul acesta, 2017, ca fiind cea mai eficienta, scrie womanmagazine.co.uk. Din cele 38 de planuri diferite de slabire, printre care Weight Watchers, The Mayo Clinic diet si Fexitarian diet, cura de slabire DASH este cea mai buna dieta de slabit.

S-a luat in calcul cat de usor poate fi tinuta aceasta cura, cat de eficienta este in reducerea kilogramelor – atat de termen scurt, cat si pe termen lung –, daca asigura nutrientii esentiali bunei dezvoltari a organismului si daca este sigura pentru sanatate. De asemenea, a constituit un avantaj ca dieta poate preveni aparitia diabetului si a bolilor cardiace.

Cea mai buna dieta este…

Dieta DASH a castigat aceasta nominalizare timp de sapte ani la rand. Acronimul ei vine de la “Dietary Approaches to Stop Hypertension”, care tradus inseamna “abordari dietetice pentru combaterea hipertensiunii”. Aceasta dieta a primit cel mai mare punctaj din punct de vedere al sanatatii si a fost considerata si usor de urmat, cu rezultate excelente in pierderea kilogramelor, mai ales daca e tinuta pe termen scurt.

Dieta DASH a fost conceputa pentru persoanele care au probleme cu hipertensiunea arteriala, insa acest regim alimentar s-a dovedit a fi eficient si pentru cele care vor sa slabeasca.

Pe langa scaderea presiunii arteriale, regimul DASH reduce nivelul colesterolului „rau“ si „topeste“ grasimile cu usurinta. De aceea poate preveni aparitia unor boli ale inimii, cat si a diabetului.

Trebuie sa consumi in principal alimente bogate in potasiu: banane, portocale, pepene si kiwi, dar si cartofi, gatiti altfel decat prajiti, carne salba, peste gras, nuci si seminte.

In fiecare zi ar trebui sa mananci doua portii de cereale integrale, patru-cinci fructe, diferite legume, trei produse lactate in fiecare zi. Aportul de grasimi esentiale vine din consumul de nuci si seminte. Trebuie limitate dulciurile si consumul de sare. Evita conservele sau produsele cu aditivi si exces de sodiu.

Cauti o dieta rapida de 10 zile?

Foto: Guliver