Cele mai criticate diete. Tot ce trebuie sa stii despre ele

Un stil de viata sanatos presupune sa mananci alimente si fructe proaspete, sa reduci consumul de dulciuri si alimente procesate si sa renunti la produsele de tip fast-food sau de patiserie. Daca vrei sa slabesti, ai la dispozitie foarte multe diete care promit ca te scapa in mod miraculos de kilogramele in plus, insa este bine sa stii care sunt cele mai criticate diete si sa eviti sa apelezi la ele, scrie huffingtonpost.com. 

Printre cele mai criticate diete se afla dieta Atkins si dieta Dukan, asa ca, inainte sa tii un astfel de regim de slabit, este bine sa stii la ce riscuri te expui. Este foarte important sa te informezi cat mai bine. pentru ca sanatatea este mult mai importanta decat silueta!

Sa iti doresti sa scapi de cateva kilograme in plus este un lucru perfect normal, dar nu este normal sa faci asta in momentul in care ajungi sa te confrunti cu tot felul de probleme de sanatate, sa iti pierzi apetitul sau sa scazi in greutate mai mult decat ti-ai propus.

Vedetele si modelele internationale promoveaza, uneori, cele mai ciudate moduri de a slabi, insa acest articol despre cele mai criticate diete te va ajuta sa iei o decizie mai buna atunci cand vine vorba de silueta si regimuri de slabit.

Cele mai criticate diete

1. Dieta saraca in grasimi

Timp de multi ani, oamenii au crezut ca daca scad continutul de grasimi din alimentatie slabesc si au grija de sanatatea lor. Intre 1980 si 1990, medicii chiar au recomandat limitarea consumului de carne, oua, branza si unt. Ei au crezut ca grasimea, in special grasimea saturata gasita in produse de origine animala, ingroasa arterele si provoaca atacuri de cord. Grasimile sintetice gasite in produsele de patiserie si in alimentele prajite au fost, oarecum, considerate mai sanatoase. Insa cea mai buna optiune, conform medicilor, era aceea de a se consuma cat mai putine grasimi sau deloc. Ca rezultat, au fost dublate alimentele sanatoase si s-au gasit versiuni cu un continut mai mic de grasimi.

Cu toate acestea, alimentele fara grasime aveau un continut mai mare de carbohidrati si zahar, care, de fapt, duc la cresterea in greutate. Treptat, s-a ajuns la concluzia ca aceasta metoda de a renunta complet la grasimi si de a urma o astfel de dieta nu este o optiune foarte sanatoasa. Dieta saraca in grasimi nu mai era considerata o optiune eficienta si sanatoasa.

2. Dieta saraca in carbohidrati

Odata ce s-au evaporat temerile cu privire la continutul de grasimi din alimente, s-a creat o noua obsesie privind continutul de carbohidrati al mancarurilor. Dieta saraca in carbohidrati a inceput sa fie din ce in ce mai promovata, iar oamenii care au luptat mult timp cu kilogramele in plus au reusit sa scada brusc in greutate si sa obtina silueta dorita. Metoda a fost destul de simpla: era suficient sa se elimine din meniul zilnic pastele, cartofii si painea. Prin urmare, tot mai multe persoane au inceput sa reduca consumul de carbohidrati si sa consume alte alimente, considerate mai sanatoase.

Desi aceasta dieta ar fi trebuit sa aiba efectele dorite, foarte multe persoane s-au confruntat cu probleme de sanatate si cu asa-numitul efect yo-yo (au revenit la greutatea initiala sau chiar au pus mai multe kilograme decat aveau inainte).

3. Dieta Atkins

La fel ca dieta saraca in carbohidrati, dieta Atkins presupune reducerea drastica a cantitatii de carbohidrati din alimentatie, ceea ce determina organismul sa arda rezervele de grasime depozitate sub forma tesutului adipos. Cine urmeaza dieta Atkins risca sa ramana  fara energie si sa se confrunte cu probleme digestive, precum constipatia.

Foarte multi oameni au evitat alimente sanatoase, precum fasole, fructe si legume. Medicii sunt de parere ca o dieta sanatoasa ar trebui saarate asa: o treime din calorii trebuie sa provina din grasimi, o treime din proteine si o treime din carbohidrati. Totodata, spun medicii, oamenii ar trebui sa consume mcarbohidrati care provin din alimentele potrivite, cum ar fi cereale integrale, fasole, fructe si legume.

4. Dieta Dukan

Dieta Dukan, promovata de numeroase vedete din intreaga lume, precum Jennifer Lopez, Gisele Bündchen sau Kate Middleton, se numara printre cele mai criticate diete. Dieta Dukan este considerata foarte periculoasa pentru sanatate, iar nutritionistii avertizeaza ca nu este deloc echilibrata si exista efecte adverse foarte neplacute, cum ar fi lipsa de energie, respiratie urat mirositoare sau constipatie.

Principiile acestei diete: este recomandat sa se reduca numarul de calorii si sa se renunte la carbohidrati si grasimi. Totodata, dieta Dukan se bazeaza pe patru etape importante, progresive, care promit ca vei obtine rezultatele dorite. Partea negativa este ca aceasta dieta promoveaza eliminarea unor clase de alimente, ceea ce inseamna ca exista un risc destul de mare sa te confrunti cu probleme grave de sanatate.

5. Dieta Paleo

Pe lista cu cele mai criticate diete se afla si dieta Paleo. Aceasta reteta presupune un consum ridicat de carne, peste, fructe si legume si renuntarea la alimente precum cereale, lactate, zaharuri rafinate sau procesate. Cei mai multi medici nutritionisti sunt de acord cu aceasta dieta pentru ca este foarte usor de tinut.

“Dieta presupune eliminarea alimentelor ambalate si procesate si se bazeaza pe grasimi sanatoase si proteine slabe, cum ar fi carnea de vita”, spun medicii nutritionisti. Cei care tin dieta Paleo evita sa consume fasole, deoarece aceasta contine compusi care scad biodisponibilitatea vitaminelor si mineralelor.

Partea negativa este ca eliminarea produselor lactate si a cerealelor scade aportul de vitamina D si calciu. In plus, consumul de cereale integrale este important pentru ca satisface nevoia organismului de nutrienti.

6. Dieta bazata pe grupa sanguina

Tot pe lista cu cele mai criticate diete se afla si dieta bazata pe grupa sanguina. Dezvoltata de Dr. Peter D’Adamo, aceasta dieta presupune sa mananci sau sa eviti anumite alimente in functie de grupa sanguina pe care o ai, iar acest lucru ar trebui sa te ajute sa pierzi in greutate si sa obtii silueta dorita. De exemplu, aceasta dieta specifica faptul ca oamenii cu grupa B de sange ar trebui sa renunte la alimente precum porumb, grau, linte, rosii, carne de pui, alune si seminte de susan si ar trebui sa manance carne de capra, carne de oaie sau de vanat, oua, legume verzi, lactate si alimente care au un continut scazut de grasimi.

Cu toate acestea, foarte multi medici sunt de parere ca “a manca sau a evita anumite alimente in functie de grupa sanguina nu este considerat a avea nicio influenta favorabila asupra sanatatii si siluetei”. Mai mult decat atat, este putin probabil ca acest plan de dieta sa satisfaca toate nevoile nutritionale ale organismului.

Stiai ca au fost descoperite noi beneficii ale dietei mediteraneene? Afla totul despre ele si nu ezita sa incerci aceasta dieta!

Foto: Guliver