Cele mai sanatoase combinatii de alimente

Corpul nostru are nevoie de foarte multe vitamine si minerale ca sa functioneze cum trebuie, iar din acest motiv trebuie amintit faptul ca alimentatia sanatoasa este foarte importanta. Un cunoscut profesor american de medicina, Dr. Gary Kaplan, a facut o lista cu cele mai sanatoase combinatii de alimente.

Foarte multe minerale si vitamine se gasesc in fructe, legume, cereale sau nuci. Ele ajuta la intarirea sistemului imunitar si previn aparitia anumitor boli. Dar ceea ce explica Dr. Gary Kaplan este ca se poate vorbi si despre un alt tip de alimentatie. Acesta vorbeste despre sinergia alimentara  si despre cat de sanatoase sunt unele alimente atunci cand sunt consumate impreuna cu altele.

De exemplu, o combinatie sanatoasa este cea dintre turmeric si piper negru. Astfel, corpul va putea asimila mai repede antioxidantii de care are nevoie pentru a fi sanatos. Afla care sunt cele mai sanatoase combinatii de alimente, oferite de cei de la mindbodygreen.com.

Cele mai sanatoase combinatii de alimente

1. Banane si iaurt grecesc

Bananele au un continut bogat de inulina, iar studiile arata ca aceste alimente au numeroase beneficii asupra sanatatii atunci cand sunt consumate cu iaurt. Inulina ajuta la dezvoltarea bacteriilor sanatoase din iaurt, care au numeroase beneficii asupra digestiei si ajuta la cresterea imunitatii.

2. Salata de spanac cu naut si ardei rosu

Spanacul are un continut bogat de fier, iar numeroase studii arata ca Vitamina C ajuta organismul sa absoarba mai repede fierul. O salata de spanac cu naut si ardei rosu este o buna sursa de acid ascorbic si este recomandat acelor persoane care au deficit de fier.

3. Legume cu ulei de masline

Studiile arata ca legumele, in special cele colorate precum rosiile, ardeii, spanacul, broccoli sau varza kale, ar trebui consumate cu ulei de masline pentru a stimula absorbtia de carotenoide in organism. Acestea sunt antioxidanti puternici si au proprietati antiinflamatorii. Dr. Gary Kaplan recomanda ca aceste legume sa fie consumate si impreuna cu oua sau avocado.

4. Ceai verde cu lamaie

Un studiu realizat in 2007 de Universitatea Purdue arata ca adaugarea sucului de citrice sau vitaminei C in ceaiul verde are numeroase beneficii asupra sanatatii. Cercetatorii sustin ca aceasta combinatie ajuta la absorbtia de catechine, niste antioxidanti puternici ce se gasesc in ceaiul verde. Studiile arata ca aceasta combinatie previne aparitia cancerului, imbunatateste sanatatea cardiovasculara si are efecte antiinflamatorii.

5. Ciocolata neagra si mere

Aceasta combinatie nu este doar delicioasa, ci si foarte sanatoasa! Ajuta la imbunatatirea sistemului cardiovascular si previne aparitia unor boli. Ciocolata neagra (de preferat cea care contine 70% cacao) este bogata in catechine, iar merele sunt o sursa importanta de flavonoide.

Stiai ca o alimentatie sanatosa previne (chiar si) depresia? Iata ce trebuie sa consumi!